لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما با ترمپ دیدار کرد


دونالد ترمپ در انتخابات سه شنبه هشتم نوامبر برای دورۀ چهار ساله به صفت رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شد
دونالد ترمپ در انتخابات سه شنبه هشتم نوامبر برای دورۀ چهار ساله به صفت رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شد

باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا، پس از دیدار با دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب آیندۀ امریکا در قصر سفید، گفت که بحث خوب و همه جانبه با وی داشت.

آقای اوباما در صحبت مختصر در درون تالار بیضوی قصر سفید به خبرنگاران گفت که در کنار انتقال ملایم و صلح آمیز قدرت، در مورد شماری از مسایل داخلی و سیاست خارجی با آقای ترمپ بحث کرد.

رئیس جمهور اوباما گفت که در دو ماه آینده، انتقال موفقانۀ قدرت به دونالد ترمپ، یکی از اولویت‌های کاری وی خواهد بود. او گفت که از هیچ تلاش برای موفقیت آقای ترمپ دریغ نخواهد کرد.

کارزار داغ انتخاباتی میان هیلری کلنتن نامزد دیموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده و آقای ترمپ، انقسام شدید و نگرانی را در میان اکثریت امریکاییان ایجاد کرده است.

آقای اوباما هم در سخنرانی دیروز و هم امروز با اشاره به این نکته گفت که تیم وی آماده خواهد بود تا بدون درنظرداشت مسایل حزبی، یکجا با تیم آقای ترمپ برای از میان برداشتن مشکلات فرا راه امریکا کار کند.

آقای ترمپ نیز بدون ارایۀ جزئیات به موضوع مشخصی گفت که طیفی از مسایل به شمول چالش‌های موجود در برابر ایالات متحده را با آقای اوباما به بحث گرفت.

آقای ترمپ که به گفتۀ خودش هیچگاهی ملاقات رو در رو با رئیس جمهور اوباما نداشته است، دیدار امروز را "افتخار بزرگ" خواند و ابراز آرزومندی کرد که بار بار چنین دیدار کنند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا ساعتی پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات روز سه‌شنبه با دونالد ترمپ تماس گرفت و از او دعوت کرد تا روز پنج‌شنبه به قصر سفید بیاید.

آقای اوباما روز چهارشنبه نیز در نطقی، پیروزی آقای ترامپ را تبریک گفت و اضافه کرد که اگر چه اختلاف نظر او با رئیس جمهوری منتخب چیز پنهانی نیست اما به تیم خود دستور داده است تا اطمینان یابد که انتقال قدرت به رئیس جمهوری منتخب به صورت موفق صورت خواهد گرفت.

دونالد ترمپ و باراک اوباما پیشینه اختلاف نظر فراوانی با یکدیگر دارند اما مطابق سنت تغییر رئیس جمهوری در ایالات متحده، ساز و کارهای ویژه برای انتقال قدرت به رئیس جمهوری آینده درنظر گرفته شده است و تیم ویژه‌ای عهده‌دار انتقال قدرت به رئیس جمهوری منتخب و تیم او خواهد بود.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG