لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما و کلنتن به ترمپ وعدۀ همکاری دادند


آقای اوباما گفت که به انتقال صلح آمیز قدرت به ترمپ متعهد است
آقای اوباما گفت که به انتقال صلح آمیز قدرت به ترمپ متعهد است

رئیس جمهور ایالات متحده ضمن دادن تبریکی به دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب جدید امریکا گفت " درنهایت ما همه اعضای یک تیم واحد استیم."

باراک اوباما گفت که پس از اعلام پیروزی آقای ترمپ با وی در مورد انتقال قدرت صلح آمیز قدرت که از آن به نام "نشانۀ برجستۀ دموکراسی امریکا" یاد کرد،صحبت کرده است. او افزود که از شنیدن سخنان آقای ترمپ چه در تماس مستقیم یا هم در سخنرانی اخیر وی به وجد آمده است.

رئیس جمهورمنتخب جدید ایالات متحده در سخنرانی که پس از اعلام پیروزی اش داشت گفت که رئیس جمهور تمام مردم امریکا خواهد بود به شمول آنانی که برایش رای نداده اند.

آقای ترمپ گفت "تلاش ما تحریکی بود تا به مردم به بهترین وجه خدمت کنیم و یکجا با هم کار کرده و ملت خویش را نیرومند ساخته و این کشور را دوباره شکوهمند سازیم."

رئیس جمهور اوباما به خاطر از میان برداشتن انقسام به میان آمده بین امریکاییان، در جریان کارزار انتخاباتی گفت "یک طرف باید بازندۀ انتخابات باشد، اما روز بعد همه باید بپذیرند که یک پارچه اند و پیش از آنکه دموکرات یا جمهوریخواه باشند، امریکایی اند".

رئیس جمهور ایالات متحده همچنان با قدردانی از کارکرد هیلری کلنتن گفت که به وی افتخار می کند. او گفت که خانم کلنتن چه به صفت سناتور یا هم وزیر خارجه، خدمتگار برجسته برای مردم امریکا بوده است.

پذیرش کلنتن

دقایقی پیش از آن، هیلری کلنتن رقیب انتخاباتی دونالد ترمپ، برای همکاری با حکومت وی ابراز آماده‌گی کرد و هواداران خود را ترغیب کرد تا به رئیس جمهور جدید فرصت رهبری بدهند.

خانم کلنتن روز چهارشنبه در سخنرانی به خاطر پذیرش نتایج انتخابات گفت که "دونالد ترمپ رئیس جمهور ما خواهد بود."

هیلری کلنتن از تمام امریکایی‌هایی که از وی حمایت کردند ابراز سپاس و قدردانی کرد و با اشاره به انقسام به میان آمده بین مردم امریکا در جریان کارزارهای انتخاباتی، آنان را به باهمی و از بین بردن شکاف‌ها و احترام گذاشتن به دیدگاه های متفاوت ترغیب کرد.

پیش از این پاول راین رئیس مجلس نماینده‌گان ایالات متحده گفت که پیروزی دونالد ترمپ را برایش تبریک گفته و برایش وعده داده است که "دولت متحد جمهوریخواه" برای از میان برداشتن انقسام به میان آمده در بین امریکاییان، مساعی بی دریغ به خرج خواهد داد.

دونالد ترمپ جمهوریخواه پس از رقابت تنگاتنگ با هیلری کلنتن رقیب دموکرات اش در انتخابات هشتم نوامبر پیروز شد و برای چهار سال آینده متصدی ریاست جمهوری ایالات متحده خواهد بود.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG