لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ امشب در قصر سفید میزبان صدها نفر است


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده امشب در قصر سفید میزبان صد‌ها نفر خواهد بود.

یک مقام قصر سفید ضمن تایید این خبر گفت که پس از ابتلا به بیماری کووید۱۹، این نخستین سخنرانی رییس جمهور ترمپ است که از یکی از برنده‌های قصر سفید ایراد خواهد کرد.

رییس جمهور هفتهٔ گذشته پس از سپری کردن ۷۲ ساعت در شفاخانهٔ نظامی والتر رید، به قصر سفید برگشت.

داکتر معالج آقای ترمپ روز پنجشنبه گفت که رییس جمهور می‌تواند در نشست‌های عامه اشتراک کند.

امروز ۱۰ اکتوبر (۱۹ میزان) دهمین روز ابتلا رییس جمهور به بیماری کووید۱۹ است. داکتران می‌گویند که برای بیماران کووید۱۹ روزهای هفتم تا دهم به دلیل احتمال التهاب شدید شش‌ها، خیلی‌ها نگران کننده می‌باشد.

براساس معلومات مراکز کنترول و وقایه امراض، افراد مبتلا به بیماری کووید۱۹ که اعراض و علایم خفیف یا متوسط داشته باشند، تا ۱۰ روز می‌توانند بیماری را به دیگران انتقال دهند.

این در حالی است که مقامات قصر سفید از گفتن این موضوع خودداری می‌کنند که نتیجهٔ آزمایشات رییس جمهور بار قبل چه زمانی منفی بود.

مناظره فسخ شد

کمیسیون مناظره‌های ریاست جمهوری دیروز تایید کرد که مناظره دوم میان دونالد ترمپ و جو بایدن که قرار بود به تاریخ ۱۵ اکتوبر برگزار شود، پس از آن رسماً فسخ شد که رییس جمهور ترمپ گفت در مناظرهٔ مجازی اشتراک نخواهد کرد.

این کمیسیون در اوایل هفتهٔ جاری اعلام کرد که مناظره دوم به دلیل ابتلا آقای ترمپ به بیماری کووید۱۹ به گونهٔ مجازی راه اندازی خواهد شد.

قصر سفید گفته است که داکتران به رییس جمهور اجازه اشتراک در نشست‌های عامه را داده و مناظره نیز باید به گونه حضوری برگزار شود، اما کمیسیون مناظره‌ها گفت که تصمیم اش را تغییر نمی‌دهد.

مناظره بعدی میان جو بایدن، نامزد حزب دموکرات و دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه به تاریخ ۲۲ اکتوبر در نظر گرفته شده است.

XS
SM
MD
LG