لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ طرح بودجۀ ۴.۱ تریلیارد دالری را به کانگرس فرستاد


قانونگذاران هر دو حزب گفته اند بخش های عمدۀ طرح بودجۀ آقای ترمپ نیاز به تغییرات بزرگ دارد
قانونگذاران هر دو حزب گفته اند بخش های عمدۀ طرح بودجۀ آقای ترمپ نیاز به تغییرات بزرگ دارد

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا، طرح بودجۀ ۴.۱ تریلیارد دالری حکومت خود را برای تصویب به کانگرس فرستاده است.

بخش عمدۀ طرح بودجه به سرعت بخشیدن رشد اقتصاد تخصیص یافته است، اما نکتۀ بحث برانگیز در آن کاهش هزینه‌ها برای تمویل برنامه های مساعدتی امریکایی هایی فقیر و کم درآمد است که از قبل سبب سر و صدای قانونگذاران دموکرات شده است.

قانونگذاران هر دو حزب – دموکرات و جمهوریخواه ایالات متحده – گفته اند که طرح بودجۀ حکومت آقای ترمپ به خاطر منظوری کانگرس، به تغییرات عمده و بزرگ نیاز دارد.

دموکرات‌ها انتقاد دارند که رئیس جمهور ترمپ گویا برای شرکت‌های بزرگ و سرمایه داران تخفیف مالیاتی می‌دهد، اما کمک‌های مردم فقیر را می‌ستاند.

در این طرح پیشنهادی در بودجۀ وزارت خارجه و ادارۀ ایالات متحده برای انکشاف بین المللی یا USAID حدود ۲۸ درصد کاهش رونما شده است. اما مصارف دفاعی حکومت ۵۴ میلیارد دالر – حدود ۱۰ درصد – افزایش یافته است.

آقای ترمپ در زمان کارزار انتخاباتی خود به خاطر رشد بطی اقتصادی دورۀ ریاست جمهوری باراک اوباما انتقاد کرد و وعده سپرد که برنامۀ اقتصادی وی متضمن رشد سریع اقتصاد امریکا خواهد بود، ادعایی که شماری از کارشناسان اقتصادی آن را بیش از حد خوشبینانه می‌پندارند.

در طرح بودجۀ حکومت دونالد ترمپ که به آن "بنیاد جدید برای عظمت امریکا" عنوان داده شده است، در مصارف طیف وسیعی از برنامه های مساعدتی از جمله مراقبت‌های صحی اوباما و بودجۀ شماری از ادارات دولتی کاهش رونما شده است.

مایک مولوانی، آمر مالی قصر سفید، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت "از مردم می‌خواهیم که کار کنند. اگر کسی کار نمی کند و از برنامۀ مساعدتی غذایی دولت استفاه می کند، پس باید برود و کار کند. اگر کسی بدون دلیل امتیاز معلولیت و معیوبیت دریافت می کند، پس این امتیاز باید قطع شود و آن شخص برود کار کند".​

گزارش: خبرگزاری اسوشیتدپرس

XS
SM
MD
LG