لینک های دسترسی

Breaking News

توافق ترکیه و ایران برای افزایش همکاری های نظامی


لوی درستیز ایران روز چهارشنبه با رئیس جمهور ترکیه ملاقات کرد.
لوی درستیز ایران روز چهارشنبه با رئیس جمهور ترکیه ملاقات کرد.

ترکیه و ایران روی افزایش همکاری های نظامی بین دو کشور به توافق رسیدند.

ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس جمهور ترکیه با بیان این مطلب گفت که این توافق پس از دیدار جنرال محمد باقری، لوی درستیز ایران با مقام های ترکی بدست آمد.

لوی درستیز ایران روز چهارشنبه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ملاقات کرده بود. این نخستین بازدید یک لوی درستیز ایرانی از ترکیه پس از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ می باشد.

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه بازدید لوی درستیز ایران را از کشورش "مثمر و موفق" خواند و افزود که مذاکرات بین دو طرف روی مبارزه با دهشت افگنی، جنگ علیه داعش و تلاش های مشترک ایران، ترکیه و روسیه برای پایان دادن جنگ در بخش های از سوریه متمرکز بود.

یک رسانه ایرانی گفته است که تهران و انقره روی برگزاری کورس های آموزشی مشترک و افزایش تشریک معلومات استخباراتی به منظور مبارزه با دهشت افگنی نیز توافق کرده اند.

لوی درستیز ایران همچنین گفته که اردوغان به زودی از تهران بازدید خواهد کرد.

سفر لوی درستیز ایران به ترکیه در حالی صورت می گیرد که تا چند روز دیگر جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده از ترکیه بازدید خواهد کرد.

روابط بین انقره و واشنگتن – دو متحد نزدیک پیمان ناتو – به دلیل حمایت امریکا از واحد های مدافع خلق، یک گروه جنگجوی کرد های سوری اخیراً متشنج شده است. کرد های سوری رهبری عملیات تصرف شهر رقه را از گروه داعش بر عهده دارند.

ترکیه می گوید که واحد های مدافع خلق با حزب کارگران کردستان که از ۳۰ سال به این سو در مناطق جنوب شرقی ترکیه علیه حکومت آن کشور می جنگد، ارتباط دارد. اما امریکا واحد های مدافع خلق را یکی از متحدین مهم خود در جنگ علیه داعش تلقی می کند.

XS
SM
MD
LG