لینک های دسترسی

Breaking News

سنان اوغان، کاندید دور اول انتخابات ترکیه، از اردوغان اعلام حمایت کرد


رجب طیب اردوغان با سنان اوغان
رجب طیب اردوغان با سنان اوغان

سنان اوغان که در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در جایگاه سوم قرار گرفته بود، امروز ۲۲ می (اول جوزا) گفت که در دور دوم انتخابات از رجب طیب اردوغان، رییس جمهور برحال آن کشور، حمایت می‌کند.

اوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ۵.۲ در صد آرا را کسب کرده بود، مقدار آرایی که اردوغان را از پیروزی در انتخابات ۱۴ می محروم کرد.

او روز جمعه با اردوغان و کمال قلیچداراوغلو، دو کاندید دور دوم انتخابات، ملاقات‌های جداگانه داشت.

سنان در جریان سخنرانی که از طریق تلویزیون نشر می‌شد، گفت: "در دور دوم انتخابات به تاریخ ۲۸ می، ما از کاندید حزب ایتلاف مردم، رجب طیب اردوغان، حمایت خواهیم کرد."

اوغان خود را به صفت حامی پرشور نوع ملی‌گرای ترکیه معرفی کرده است که مصطفی کمال اتاترک، بنیانگذار جمهوری ترکیه، پشتیبان آن بود.

این کاندید پیشین ریاست جمهوری ترکیه خواستار اخراج فوری میلیون‌ها مهاجر و موقف مستحکم علیه "تروریست‌ها" شد، کلمه‌ای که حکومت ترکیه آنرا برای جنگجویان گروه‌های کرد به کار می‌برد.

اوغان ۵۴ ساله همچنان تلاش کرد تا جلو بحث مخالفین سیاسی پیرامون تعدیلات در قانون اساسی را بگیرد.

تحلیلگران تاثیرات حمایت این کاندید از اردوغان را زیر سوال برده اند، زیرا به نظر آنان، حزب کوچک اوغان تاریخچه‌ای بیش از چند ماه ندارد و به نظر می‌رسد که حامیان آن از هر دو کاندید پیشتاز، رجب طیب اردوغان و کمال قلیچدار، ناراضی اند.

با آنهم، حمایت او می‌تواند تاثیرات منفی بر کارزار قلیچداراوغلو داشته باشد، زیرا او در تلاش کسب آرای ملی‌گرایان است. او نیز تعهد کرده است که با رسیدن به قدرت تمامی مهاجران را از ترکیه اخراج خواهد کرد.

اردوغان اشاره کرده است که برای کسب حمایت اوغان هیچ گونهٔ امتیازی را به وی تعهد نکرده است.

XS
SM
MD
LG