لینک های دسترسی

Breaking News

ترکیه: طیاره‌های جنگی ما ۲۳ تندرو کرد را در عراق کشتند


وزارت دفاع ترکیه امروز دوم اکتوبر (۱۰ میزان) گفت که طیاره‌های جنگی ترکیه ۲۳ تندرو کرد را در داخل خاک عراق از بین برد.

این وزارت افزود انتظار می‌رود که شمار تلفات این عملیات در منطقهٔ اسوس در شمال عراق،‌ افزایش یابد. این منطقه توسط حکومت خودگردان کردستان کنترول می‌شود.

وزارت دفاع ترکیه ویدیویی را در تویتر نشر کرده است که حملات طیاره‌های اف-۱۶ ترکیه را در این منطقه نشان می‌دهد. مقامات عراقی گفته اند که ۱۶ موضع کرد‌ها هدف قرار گرفته است.

ترکیه که از سال ۲۰۱۹ به اینسو عملیات‌ متعددی را در شمال عراق انجام داده، مدعی است که اردوی این کشور مواضع حزب کارگران کردستان (PKK) را هدف قرار می‌دهد تا از حملات فرامرزی این گروه در ترکیه جلوگیری کند.

حزب کارگران کردستان از سال ۱۹۸۴ درگیر شورشگری علیه حکومت ترکیه است، درگیری‌های که تا اکنون جان ده‌‌ها هزار نفر را گرفته است.

ترکیه، ایالات متحده و اتحادیهٔ اروپا حزب کارگران کردستان را منحیث سازمان دهشت افگن شناسایی کرده اند.

وزارت دفاع ترکیه بعداً با نشر اعلامیه‌ای گفت که هفت "دهشت افگن" در پاسخ به کشته شدن یک افسر پولیس در نتیجهٔ یک حملهٔ راکتی بر یک پایگاه نظامی، از بین برده شدند.

سپاه پاسداران ایران روز چهارشنبه ۲۸ سپتمبر اعلام کرد که مواضع شبه‌نظامیان کرد را در منطقهٔ کردستان در شمال عراق هدف میزایل و درون قرار داده است که به گفتۀ یک مقام ایرانی در این حملات نه نفر کشته شده اند.

وزارت خارجهٔ ایالات متحده با نشر بیانیه‌ای حملات ایران بر کردستان عراق را محکوم کرده و آن را "نقض غیرقابل توجیه حاکمیت و تمامیت ارضی عراق" خوانده است.

XS
SM
MD
LG