لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار ترکیه به اقدام تازه علیه شبه نظامیان کرد سوریه


رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه می‌گوید که ترکیه حق مشروع دارد تا در صورت پاک نشدن شبه نظامیان از مرز این کشور با سوریه، دوباره علیه آنان اقدام کند.

آقای اردوغان روز چهار شنبه ۲۸ اکتوبر (هفتم عقرب) در یک سخنرانی خطاب به نمایندگان حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه گفت: "اگر طوریکه به ما وعده شده بود، تروریست ها از اینجا پاکسازی نشوند، ما حق مشروع داریم که یک بار دیگر بسیج شویم."

نیروهای ترکیه از سال ۲۰۱۶ به اینسو حملات متعددی را در شمال سوریه راه اندازی کرده اند.

سال پیش در یک حمله، ترکیه با حمایت شورشیان سوری ساحاتی را تا ۱۲۰ کیلومتری مرز در شمال شرق سوریه از نزد شبه نظامیان کرد، که انقره آن را یک گروه تروریستی می داند، تصرف کرد.

آن حمله به طور گسترده‌ای توسط متحدان غربی انقره محکوم شد زیرا شبه نظامیان کرد جز اصلی نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت ایالات متحده می‌باشند که در از بین بردن گروه داعش، ایالات متحده را کمک کرده اند.

رییس جمهور ترکیه همچنین از وضعیت در ولایت ادلب در شمال غرب سوریه، جاییکه قبل از توافق آتش بس میان ترکیه و روسیه در ماه مارچ، صحنه نبردهای شدیدی بین نیروهای دولت سوریه و شورشیان مورد حمایت ترکیه بود، ابراز نگرانی کرد.

یک گروه ناظر جنگ می‌گوید که حملات هوایی روز دو شنبه بالای یک کمپ در شمال غرب سوریه که توسط شورشیان با پشتیبانی ترکیه اداره می‌شود، سبب کشته شدن کم از کم ۳۵ نفر و زخمی شدن شماری زیادی شد.

آقای اردوغان در مورد این حمله گفت: "حمله روسیه به نیروهای اردوی ملی سوریه (مورد حمایت ترکیه) در منطقه ادلب نشان می دهد که صلح پایدار در منطقه خواسته نمی‌شود."

ترکیه از شورشیان مخالف حکومت سوریه و روسیه از حکومت بشار الاسد، رییس جمهور سوریه حمایت می‌کند.

جنگ داخلی سوریه در حدود ۱۰ سال پیش آغاز شد و تا اکنون در آن کم و بیش ۵۰۰ هزار نفر کشته شده و در حدود شش میلیون نفر دیگر بیجا شده اند.

XS
SM
MD
LG