لینک های دسترسی

Breaking News

اردوغان: برای حسابده قرار دادن نتنیاهو هر آنچه در توان داریم انجام می‌دهیم 


رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه و بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل
رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه و بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، امروز ۲۷ می (هفتم جوزا) گفت که کشورش برای حسابده قرار دادن صدر اعظم اسراییل "هر کار ممکن" را انجام خواهد داد.

رییس جمهور ترکیه این واکنش شدید را در مورد حملات مرگبار هوایی اسراییل بر یک کمپ بیجا شدگان فلسطینی در رفح که در آن به گفتۀ مقامات فلسطینی ۴۵ نفر کشته شدند، اظهار کرد.

اردوغان گفت: "برای حسابده قرار دادن این وحشی‌ها و قاتلان که هیچ ربطی با انسانیت ندارند، هر آنچه ممکن است انجام خواهیم داد."

پس از حملۀ هوایی اسراییل بر شهر جنوبی رفح، اداره ملل متحد برای مهاجران فلسطینی وضعیت در غزه را "جهنم به روی زمین" خواند.

این ادارۀ ملل متحد گفت که حملات بیشتر بر خانواده هایd که در پی پناهجویی اند "وحشتناک" است. ادارۀ ملل متحد برای مهاجران فلسطینی همچنان گفت که از کشته و زخمی شدن زنان و کودکان در حملات تازۀ اسراییل گزارش شده است.

در این حال، اردوی اسراییل گفت که گزارش‌ها در مورد این که گویا در یک حملۀ روز گذشتۀ اسراییل که در آن دو مقام ارشد حماس کشته شدند، سبب آتش‌سوزی و تلفات غیرنظامیان شده است، تحقیقات می‌کند.

آتش‌سوزی در کمپ بیجا شدگان فلسطینی به دنبال حمله هوایی اسراییل
آتش‌سوزی در کمپ بیجا شدگان فلسطینی به دنبال حمله هوایی اسراییل

در واکنش تند به این حملۀ اسراییل، امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه، خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد.

مکرون در شبکۀ اجتماعی ایکس‌ نگاشت: "این عملیات‌ باید پایان یابد. در رفح هیچ جای امن برای غیرنظامیان فلسطینی وجود ندارد. من خواهان آتش‌بس فوری و احترام کامل به قوانین بین المللی استم."

این در حالی است که مقامات صحی در غزه گفتند که با کشته شدن ۶۴ نفر در یک شبانه روز گذشته، رقم تلفات ناشی از حملات اسراییل به ۳۶۰۵۰ نفر رسیده است.

این مقامات همچنان گفته اند که شمار زخمی شدگان فلسطینی به بیش از ۸۱هزار نفر رسیده است.

اسراییل پس از آن تهاجم نظامی بر غزه را آغاز کرد که تندروان گروه حماس بر اسراییل حمله کرده و به گفتۀ مقامات اسراییلی حدود ۱۲۰۰نفر را کشتند و ۲۵۰ نفر دیگر را گروگان گرفتند.

گروه

XS
SM
MD
LG