لینک های دسترسی

Breaking News

اردوغان شکست حزب‌اش را در انتخابات محلی ترکیه 'نقطهٔ عطف' برای آن کشور خواند


رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه
رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، روز دوشنبه اول اپریل (۱۳ حمل) پیروزی احزاب مخالفش را در انتخابات محلی آن کشور "نقطهٔ عطف " برای ترکیه عنوان کرد.

حزب جمهوریخواه خلق ترکیه، جناح عمدۀ مخالف حکومت اردوغان در انتخابات محلی آن کشور، بیشترین کرسی‌ها را در شهرهای کلیدی، به شمول استانبول و انقره، کسب کرد.

اردوغان این شکست حزبش را در انتخابات پذیرفت و تعهد سپرد که "به تصمیم ملت احترام می‌گذارد."

میدان اصلی این رقابت انتخاباتی شهر استانبول بود، شهری با ۱۶ میلیون نفوس و جایی که اردوغان در آن آنجا تولد و بزرگ شده و کارنامۀ سیاسی اش را به صفت شاروال در سال ۱۹۹۴ از آنجا آغاز کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، با شمارش بیشتر از ۹۰ درصد آرا، اکرم امام اوغلو شاروال استانبول که از حزب جمهوریخواه خلق ترکیه است با اختلاف زیاد برندۀ انتخابات شاروالی این شهر شد.

شاروال استانبول در یک کنفرانس خبری خطاب به مردم گفت: "شهروندان عزیزم، شما امروز دروازه را برای آیندۀ جدید باز کردید. سر از فردا ترکیه، کشور متفاوت خواهد بود. شما این فرصت را برای برداشتن نخستین گام در راستای حرکت به طرف ترکیه ای برداشتید که در آن دموکراسی، آزادی، برابری، عقلانیت، علوم، عشق و همبستگی رشد می کند."

طرفداران حزب جمهوریخواه خلق ترکیه پیروزی خود را در استانبول جشن می گیرند.
طرفداران حزب جمهوریخواه خلق ترکیه پیروزی خود را در استانبول جشن می گیرند.

هیات ناظرین متشکل از ناظرین ۲۶ کشور اروپایی از انتخابات اخیر در ترکیه نظارت می‌کردند.

بر اساس معلومات خبرگزاری آناتولی، در کل، حزب جمهوری خواه خلق ترکیه از۸۱ ولایت در ۲۶ ولایت ترکیه برنده شده است.

این رای گیری یک نظرسنجی برای میزان محبوبیت رییس جمهور اردوغان نیز شمرده می شود زیرا او تلاش داشت دوباره کنترول ساحات اصلی شهری را در دست گیرد، جاهاییکه وی در انتخابات پنج سال پیش در مقابل رقیبانش بازنده شد.

گروه

XS
SM
MD
LG