لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار سوریه به ترکیه؛ به دخالت‌های انقره نقطۀ پایان می‌گذاریم


حکومت سوریه هشدار داده است که در برابر نظامیان ترکیه که با حمایت هوایی روسیه در شمالغرب سوریه حملات را انجام می‌دهند، ایستادگی خواهد کرد.

تلویزیون دولتی سوریه روز دوشنبه دوم مارچ (۱۲ حوت) از قول یک مقام وزارت خارجۀ آن کشور گزارش داد که گفته است: "سوریه به مقابله با تهاجم شنیع ترکیه مصمم است تا به تمام دخالت‌های ترکیه در امور داخلی سوریه نقطۀ پایان گذاشته شود و تمامیت و وحدت خاک سوریه حفظ شود".

نیروهای طرفدار حکومت سوریه از ماه دسمبر به اینسو عملیات تهاجمی مرگبار نظامی را بر مواضع شورشیان مخالف حکومت، که از سوی ترکیه حمایت می‌شوند، راه اندازی کرده اند. این وضعیت سبب بیجاشدن حدود یک میلیون نفر از ولایت ادلب شده است.

در همین حال، ترکیه روز یکشنبه از آغاز عملیات تمام عیار نظامی در ولایت ادلب سوریه خبر داد.

دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن گزارش داده است که در حملات هوایی طیاره‌های بی سرنشین ترکیه، از روز جمعه به اینسو، بیش از ۹۰ سرباز حکومتی سوریه کشته شده اند.

در پی افزایش تنش و حملات هوایی در ادلب، حکومت سوریه حریم فضایی ولایت ادلب را منع پرواز اعلام کرده است.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه دوم مارچ (۱۲ حوت) گفت که پس از تصمیم دمشق مبنی بر انسداد حریم فضایی ادلب، مسکو نمی‌تواند از امنیت طیاره‌های ترکیه که بر فضای این ولایت پرواز می‌کند، اطمینان بدهد.

همزمان با این، ملل متحد روز دوشنبه گزارش داد که ترکیه و روسیه، که از دو طرف متخاصم جنگ در سوریه حمایت می‌کنند، مرتکب جنایات جنگی شده اند.

کمیتۀ موظف ملل متحد در امور جنگ سوریه گفته است که نظامیان روسی در ماه جولای حملۀ مرگبار هوایی را بر یک بازار مزدحم در شهر معرت النعمان و در ماه اگست حملۀ مشابهی را بر یک مجتمع غیرنظامی انجام دادند.

این کمیته همچنین نظامیان ترکیه را به کشتار و بدرفتاری با باشندگان کرد در شهر عفرین در شمال سوریه متهم کرده است.

قرار است رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه روز پنجشنبه پنجم مارچ (۱۵ حوت) به مسکو سفر کرده و با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در مورد یافتن راه حل و استقرار آتش‌بس در شهر ادلب سوریه، بحث و گفتگو کند.

XS
SM
MD
LG