لینک های دسترسی

Breaking News

اردوغان به سوریه هشدار داد


رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه هشدار داده است که اگر قوای طرفدار بشارالاسد، رییس جمهور سوریه عملیات تهاجمی نظامی را در ولایت ادلب متوقف نکند، با عملیات نظامیان ترکیه در این ساحه روبرو خواهند شد.

عملیات تهاجمی زمینی اردوی سوریه که از حمایت هوایی روسیه برخوردار است، در ماه‌های اخیر سبب آواره شدن کم و بیش یک میلیون نفر از ولایت ادلب شده و سیل مهاجران را روانۀ ترکیه کرده است.

آقای اردوغان روز چهارشنبه ۱۹ فبروری (۳۰ دلو) در صحبت با قانونگذاران هم حزبی اش گفت که از گفتگوهای انقره با مسکو که حامی عمدۀ رژیم اسد است،بر می‌آید که روسیه خواسته‌های ترکیه را برآورده نمی‌کند.

رییس جمهور اردوغان تاکید کرد که "به هر قیمتی که باشد" ترکیه مصمم است که ولایت ادلب سوریه یک ساحۀ امن باشد.

او گفت: "ترکیه آمادگی‌ها را برای تطبیق طرح خود در ادلب نهایی کرده است، درست همانگونه که قبلاً عملیات کرده بود. پوست کنده بگویم، عملیات در ادلب هرلحظه ممکن است. ترکیه ادلب را به رژیم اسد رها نخواهد کرد...ما شمارش معکوس را آغاز کرده ایم، آخرین هشدارهای خود را می‌دهیم".

در واکنش به اظهارات آقای اردوغان، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به خبرنگاران گفته است که مسکو به شدت مخالف عملیات نظامی ترکیه در سوریه است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته است که روسیه و ترکیه با هم در تماس اند تا از افزایش تنش‌ها در ادلب جلوگیری کنند.

از سوی دیگر، سرگی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه گفته است گفتگوهای مقام‌های ترک و روس که به تاریخ ۱۷ فبروری در مسکو صورت گرفت به توافق منجر نشده است.

این در حالی است که امدادرسانان سوری خواستار آتش بس فوری در ادلب شده و از جامعۀ جهانی خواسته اند تا به صدها هزار نفری که از این ولایت فرار می‌کنند، مددرسانی کند.

XS
SM
MD
LG