لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری در جوزجان و وارد شدن تلفات سنگین بر نظامیان افغان


نیروهای امنیتی افغانستان (عکس از آرشیف)
نیروهای امنیتی افغانستان (عکس از آرشیف)

مقام‌های محلی ولایت جوزجان می‌گویند که در اثر حملات طالبان بر ولسوالی آقچۀ این ولایت دست‌کم ۲۰ نفر از نیروهای امنیتی جان باخته اند.

غلام سخی سبحانی، ولسوال آقچه ولایت جوزجان روز سه‌ شنبه ۲۸ اکتوبر (۷ عقرب) به صدای امریکا گفت که جنگجویان طالبان نیمه‌های شب گذشته بر شماری از پوسته‌های نیروهای امنیتی در ساحه بالاحصار این ولسوالی حمله کرده و این درگیری‌ها چندین ساعت ادامه داشته است.

آقای سبحانی هم‌چنین گفت که در جریان این درگیری، گروه طالبان پنج نفر دیگر از نیروهای امنیتی افغانستان را با خود برده اند.

آقای سبحانی افزود: "ساعت دو بجه شب مخالفین حمله کرده بودند و بالاحصار سقوط کرد. تقریبا ۲۰ نفر شهید داریم، پنج نفر را طالبان با خود برده اند، پنج پولیس زخمی شده و در این درگیری‌ها یک غیرنظامی کشته شده است."

به گفته ولسوال آقچه، نیروهای تازه نفس صبح امروز به این ولسوالی رسیده و هنوز هم ساحه بالاحصار در کنترول گروه طالبان قرار دارد.

واحد وجدان، فرمانده پولیس جوزجان با تایید این رویداد به صدای امریکا گفت که حمله طالبان در حال حاضر عقب زده شده و هم ‌اکنون "ساحۀ بالا‌حصار این ولسوالی در اختیار نیرو‌های امنیتی قرار دارد."

او گفت: "طالبان شب گذشته در بالاحصار حمله کردند هر دو طرف تلفات دارد و بالاحصار در کنترول نیروهای امنیتی است و طالبان عقب زده شده اند."

قول اردوی ۲۰۹ شاهین در زون شمال افغانستان گفت که در مورد وارد شدن تلفات بر نظامیان افغان آگاهی ندارد و بررسی‌ها را در این مورد آغاز کرده است.

طالبان تا اکنون در این مورد چیزی نگفته است.

XS
SM
MD
LG