لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان افغان دهنۀ غوری بغلان را تصرف کردند


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که ولسوالی دهنۀ غوری ولایت بغلان دیشب به کنترول نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان درآمده است.

این ولسوالی بیش از سه سال در تصرف طالبان قرار داشت.

وزارت دفاع در اعلامیه‌ای مدعی است که در عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در بغلان، تلفات سنگین به طالبان وارد شده؛ اما ارقامی را ذکر نکرده است.

بر اساس برنامه جدید وزارت دفاع افغانستان، عملیات‌های تصفیوی کامل ولایت‌ها روی دست گرفته شده است. عملیات بغلان نیز هفتۀ قبل آغاز شد.

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که در جریان عملیات‌های نظامیان افغان در مناطق دند غوری، دند شهاب‌الدین و کیله‌گی، مسوول استخباراتی طالبان برای ولسوالی تاله و برفک، مسوول نظامی و معاون والی طالبان با ده‌ها تن از جنگجویان شان کشته شدند.

همچنان بر بنیاد معلومات این وزارت، به شمول قاری عصمت‌الله مسوول عشر و زکات طالبان، ۷۱ جنگجوی این گروه توسط نظامیان افغان بازداشت شده اند.

طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته اند.

بغلان ولایتی است که در مسیر کابل و ولایات شمالی افغانستان موقعیت دارد و طالبان در اکثر ولسوالی‌های این ولایت حضور دارند.

طالبان در ماه سپتمبر برای تصرف مرکز ولایت بغلان عملیات گسترده را راه اندازی کردند که تا حومه‌های شهر پلخمری پیش‌روی کردند؛ اما نظامیان افغان این حملات را عقب زد.

گروه طالبان، هر از گاهی لین برق وارداتی کشورهای آسیای میانه به افغانستان را نیز در همین ولایت، با انفجار پایه‌های برق قطع می‌کنند.

XS
SM
MD
LG