لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت دفاع: حملهٔ طالبان در زابل جان ۱۷ نظامی افغان را گرفت


آرشیف
آرشیف

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که در اثر حمله طالبان بر یکی از پوسته‌ها در ولایت زابل، حد اقل ۱۷ نفر از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان کشته شدند.

وزارت دفاع افغانستان با نشر اعلامیهٔ گفته است که این حمله توسط طالبان و به همکاری افراد نفوذی شان صورت گرفت که در آن ۱۱ منسوب اردو و شش منسوب پولیس افغان کشته شدند.

این وزارت گفته است که چگونگی و علت وقوع این رویداد مورد بررسی قرار دارد.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیهٔ این حملهٔ طالبان را "وحشیانه و تروریستی" خواند.

ریاست جمهوری افغانستان گفته است که این‌گونه حملات نه تنها فرصت صلح را به خطر مواجه می‌سازد، بلکه نفرت مردم را در مقابل این گروه بیشتر از پیش افزایش می‌دهد.​

پیش از این، گل اسلام سیال، سخنگوی والی زابل خبر حملهٔ طالبان را تایید کرده گفت که در این رویداد به نظامیان افغان تلفات وارد شده است که به زودی آمار دقیق آن با رسانه‌ها شریک خواهد شد.

اما یک مقام امنیتی دیگر که از گرفتن نامش خودداری کرد،‌ ادعا کرده است که در این حمله ۳۷ نظامی افغان کشته شده اند.

به گفته این منبع، پس از این رویداد "مهاجمان نفوذی طالبان" تمامی وسایط، سلاح و مهمات را از این مرکز نظامی با خود برده اند.

از سوی هم، عطاجان حقبيان، رییس شورای ولایتی زابل مدعی شد که این حملۀ مهاجمان همزمان با حملات جنگجویان طالبان بر این پایگاه نظامی صورت گرفته است.

آقای حقبیان افزود که این نیروها مسوولیت تامین امنیت شاهراه کابل-قندهار را به عهده داشتند.

در همین حال ذبیح الله ژوبین، سرپرست قوماندانی پولیس زابل که به محل این رویداد رفته است می‌گوید که نیروهای امنیتی از مرکز به محل رفته و در این پایگاه مشترک نظامی جابجا شده اند.

طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفته و گفته اند که در این رویداد تلفات زیادی به نظامیان افغان وارد کرده اند.

وزارت‌های دفاع و داخله افغانستان تا اکنون در این مورد ابراز نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG