لینک های دسترسی

Breaking News

 ادعای تلفات سنگین بر نظامیان افغان در کندز


معاون شورای ولایتی کندز ادعا کرده است که که در نتیجۀ حملات طالبان در ولایت کندز ۲۰ منسوب امنیتی و دفاعی افغان کشته شده اند.

صفی الله امیری، معاون شورای ولایتی کندز روز چهار‌شنبه چهارم مارچ (۱۴ حوت) به صدای امریکا گفت که شب گذشته گروه طالبان در بر بخش‌های حوزه سوم و چهارم شهر کندز بر شماری از پوسته‌های نیروهای امنیتی حمله کرده اند که اثر آن ۱۶ نیروی اردوی ملی و چهار پولیس محلی کشته شده اند.

آقای امیری افزود: "طالبان شب گذشته تا چهار صبح در ساحۀ باغ شرکت از مربوطات حوزه سوم شهر کندز حمله کرده اند که متاسفانه از نیروهای اردوی ملی ۱۶ نفر شهید داریم و جنگجویان طالب همزمان در منطقه چله مزار از مربوطات حوزه چهارم نیز حمله کرده اند که چهار پولیس محلی کشته شده اند".

هادی جمال، سخنگوی قول اردوی ۲۱۷ پامیر در کندز حملات طالبان در شهر کندز را تایید کرد و گفت که در این حمله‌ها بر هر دوطرف تلفات وارد شده؛ اما از ارایه جزییات خودداری کرد.

اما وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرده است که حملات طالبان در حومۀ شهر کندز توسط نیروهای امنیتی و دفاعی افغان دفع شده است.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای افزوده است که در این درگیری‌ها هفت سرباز امنیتی افغان و ۱۰ جنگجوی طالب کشته شده اند.

مقام‌ها در کندز می‌گویند که پس از هفتۀ کاهش خشونت‌ این نخستین حملۀ گروه طالبان در این ولایت است که تلفات سنگینی را به دو طرف وارد کرده است.

کندز یکی از ولایت‌های ناامن افغانستان است که در سال‌های اخیر طالبان دوبار تا مرکز این شهر پیشروی کرده بودند.

همزمان با این طالبان شب گذشته در چندین ولسوالی بدخشان حملات شان را آغاز کرده‌اند که به گفته مقام‌ها، بسیاری این حملات توسط نیروهای امنیتی افغان دفع شده است.

XS
SM
MD
LG