لینک های دسترسی

Breaking News

کولیبا: ۲۰ هزار جنگجوی خارجی برای جنگیدن با روسیه وارد اوکراین شده اند


وزیر خارجۀ اوکراین گفته است که حدود ۲۰ هزار جنگجوی داوطلب بین‌المللی به اوکراین سفر کرده اند تا بر ضد تهاجم نظامی روسیه بر این کشور، در کنار نیروهای اوکراینی برزمند.

دیمیترو کولیبا، وزیر خارجۀ اوکراین در مصاحبه با شبکۀ خبری سی‌ان‌ان گفت: " شمار آنان اکنون به ۲۰ هزار نفر رسیده است. اکثر آنان از کشورهای اروپایی آمده اند."

آقای کولیبا افزود: "اکثر مردم در جهان از روسیه و آنچه این کشور در سال‌های اخیر انجام می‌دهد، نفرت دارند، اما هیچ کسی جرات نمی‌کرد که آزادانه مخالف کرده و بر ضد آنان (روس‌ها) برزمند."

پیش از این یک نمایندۀ سفارت اوکراین در واشنگتن دی‌سی نیز به صدای امریکا گفت که ۳۰۰۰ امریکایی برای جنگیدن بر ضد تهاجم روسیه بر اوکراین ابراز آمادگی کرده اند.

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین هفتۀ گذشته در یک پیام تلگرام به یک لوای ۱۶ هزار نفری داوطلبان خارجی اشاره کرد که به گفتۀ او از آنان خواسته شده تا به دفاع از اوکراین، اروپا و جهان بپیوندند. قوای مسلح اوکراین در یک پوست فیسبوک گفته است که از افرادی که تجربۀ نظامی دارند می‌خواهد تا با نیروهای اوکراینی پیوسته و در مقابل روسیه مبارزه کنند.

وزیر خارجۀ اوکراین به شبکۀ سی‌ان‌ان گفت "مردم زمانی دیدند که اوکراینی‌ها می‌جنگند، اوکراینی‌ها کناره ‎گیری نمی‌کنند، شمار زیاد انگیزۀ پیوستن به جنگ را گرفتند" تا حساب تهاجم روسیه بر اوکراین را بدهند.

آقای کولیبا گفت که با وصف آرزومندی خارجی‌ها به دفاع از اوکراین و جنگیدن در این کشور، بسیار مهم است تا اوکراین "حمایت پایدار سیاسی، اقتصادی و نظامی" را از سرتاسر جهان دریافت کند. او به گونۀ خاص به حمایت ایالات متحده، به ویژه در زمینۀ دفاع هوایی اشاره کرد.

حکومت اوکراین گفته است که جنگجویان خارجی که مایل به دفاع از اوکراین اند، به سفارت‌خانه‌های این کشور مراجعه کنند.

افزون بر جنگجویان خارجی، هزاران غیرنظامی اوکراینی به دفاع از کشورشان در برابر تهاجم روسیه سلاح برداشته و بسیج شده اند.

XS
SM
MD
LG