لینک های دسترسی

Breaking News

سفارت اوکراین در واشنگتن: ۳۰۰۰ امریکایی آمادۀ جنگ برای دفاع از اوکراین اند


پس از آن که رییس جمهور اوکراین از جهانیان خواست با مقاومت اوکراینی‌ها در مقابل روسیه بپیوندند، یک نمایندهٔ سفارت این کشور در واشنگتن به صدای امریکا گفت که ۳۰۰۰ امریکایی به این تقاضا پاسخ مثبت داده اند.

او افزود که این تعداد امریکایی‌ها حاضر شده اند به گونۀ داوطلب در ترکیب یک لوای بین المللی در مقابل نیروهای "اشغالگر" روسیه خدمت کنند. به گفتۀ وی شمار زیاد داوطلبان از سایر کشورها که اکثریت شان از گرجستان و بلاروس اند، نیز برای دفاع از اوکراین ابراز آمادگی کرده اند.

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین هفتهٔ گذشته در صفحهٔ تلگرامش به یک لوای ۱۶ هزار نفری داوطلبان خارجی اشاره کرد که به گفتهٔ او از آنان خواسته شده تا به دفاع اوکراین، اروپا و جهان بپیوندند.

قوای مسلح اوکراین در یک پوست فیسبوک گفته است که از افرادی که تجربهٔ نظامی دارند می‌خواهد تا با نیروهای اوکراینی پیوسته و در مقابل روسیه مبارزه کنند.

حکومت اوکراین گفته است که موقتاً افرادی که به گونهٔ‌ داوطلب با نیروهای اوکراینی می‌پیوندند،‌ می‌توانند بدون ویزه وارد خاک این کشور شوند.

متیو پارکر، نظامی بازنشستهٔ امریکایی که برای ۲۲ سال در قوای مسلح امریکا خدمت کرده است به صدای امریکا گفت که پس از حملهٔ نظامی روسیه بر اوکراین به فکر سرباز امریکایی اوکراینی تبار افتاد که در کنار او در عراق خدمت کرده بود.

آقای پارکر گفت که می‌خواهد به پاس دوستی با آن سرباز و برای دفاع از عدالت به اوکراین برود. او گفت: "اکنون می‌خواهم به این اندیشه باشم که با رفتن به اوکراین، ممکن من از مادر، خواهم کوچک یا خانهٔ او [سرباز اوکراینی‌تبار) حفاظت کنم و به گونه‌ای از خدمات او ابراز سپاس کنم."

تظاهرات در روسیه

مخالفت‌ها با اقدام نظامی مسکو در داخل روسیه نیز در حال افزایش است.

یک گروه از ناظران تظاهرات می‌گوید که نیروهای روسی امروز ششم مارچ (۱۵ حوت) بیش از ۱۱۰۰ معترض را که در مخالفت با عملیات نظامی مسکو در اوکراین دست به تظاهرات زده بودند، بازداشت کردند.

گروه OVD-Info، یک سازمان غیر دولتی و مدافع حقوق بشر در روسیه، گفت که این معترضان در ۳۵ شهر بازداشت شده اند.

این سازمان همچنان گفته است که از آغاز تظاهرات به دنبال حملهٔ مسکو بر اوکراین تا اکنون ۸۴۷۲ اعتراض کننده در روسیه بازداشت شده است.

این در حالی است که درگیری‌ها در اوکراین هنوز هم جریان دارد و حکومت این کشور گفته است که نیروهای روسی برای تشدید حملات بر شهرهای مرزی آمادگی می‌گیرند.

پاپ فرانسیس

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان امروز گفت که متاسفانه در اوکراین "دریای خون و اشک" جاری است. او خواستار ایجاد یک دهلیز بشری برای مهاجرین اوکراینی شد.

آقای فرانسیس افزود که این تنها یک عملیات نظامی نه بلکه جنگی است که "مرگ، ویرانی و بدبختی" به بار میاورد.

کمیشنری عالی حقوق بشر ملل متحد دیروز در دهمین روز تهاجم روسیه بر اوکراین اعلام کرد که تا اکنون در این جنگ کم از کم ۳۵۱ غیرنظامی کشته و ۷۰۷ غیرنظامی دیگر مجروح شده‌ اند.

XS
SM
MD
LG