لینک های دسترسی

Breaking News

جزییات تازه از حملۀ هکرها بر تویتر شخصیت‌های شناخته شدۀ جهان


شبکۀ اجتماعی تویتر گفته است در حملۀ سایبری هکرها بر این شبکه، حساب تویتر ۱۳۰شخصیت مشهور و شناخته شدۀ جهان هدف قرار گرفته و هکرها توانسته اند رمز عبور (Password) کم از کم ۴۵ کاربر را تغییر دهند.

تویتر گفته است که هکرها توانستند اطلاعات کاربری هشت حساب را دانلود کنند، اما به گفتۀ این شبکه هیچ یک از این هشت حساب تایید شده نبوده است.

این شبکۀ اجتماعی با نشر بیانیه‌ای گفته است: "ما شرمنده‌ایم، ما ناخشنودیم و مهمتر از همه، ما متاسفیم. ما می‌دانیم که باید تلاش کنیم تا دوباره اعتماد شما را به دست بیاوریم و از همه تلاش‌ها برای کشاندن عاملان به پیشگاه عدالت حمایت می‌کنیم."

تویتر شام چهارشنبه ۱۵ جولای (۲۵ سرطان) اعلام کرد که هکرها با فریب دادن چند کارمند این شبکه حساب‌های برخی از افراد سرشناس را هک کرده است.

جو بایدن نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، باراک اوباما رییس جمهور پیشین امریکا، کیم کارداشیان چهرۀ مشهور تلویزیونی، بل گیتس بنیانگذار و مالک مایکروسافت، کانیه وست رپر مشهور امریکایی، مایکل بلومبرگ شاروال پیشین نیویارک و ایلن مسک رییس شرکت تسلا در میان کسانی اند که حساب‌های آنان هک شده بود.

هکرها از حساب‌های تویتر این افراد از طرفداران آنان خواسته بودند تا به یک سلسله آدرس‌ها واحد پولی دیجیتلی بت‌کاین را بفرستند. هکرها از حساب‌های تایید شدۀ این شخصیت‌های معتبر جهانی به دیگر کاربران پیشنهاد داده بودند که در بدل هر ۱۰۰۰ دالر بت‌کاین، ۲۰۰۰ دالر به کاربران پرداخته خواهد شد.

تازمانیکه شبکۀ تویتر از این حمله آگاه شد و برای مهار کردن آن دست به کار شد، حدود ۴۰۰ بت‌کاین که ارزش آن ۱۲۰ هزار دالر امریکایی می‌شود جمع آوری شده بود.

نقش تویتر به صفت شبکۀ اساسی ارتباطی برای سیاستمداران و چهره‌های سرشناس به شمول دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده که در این شبکه بسیار فعال است، نگرانی‌های جدی را در آستانۀ انتخابات ریاست جمهوری سوم نومبر در امریکا خلق کرده است.

XS
SM
MD
LG