لینک های دسترسی

Breaking News

مخالفین مسلح دو کارمند صحی را آزاد کردند


پولیس کندهار گفت که این کارمندان پروگرام واکسین پولیو بدون آگاهی مسؤولین امنیتی به این منطقه رفته بودند.
پولیس کندهار گفت که این کارمندان پروگرام واکسین پولیو بدون آگاهی مسؤولین امنیتی به این منطقه رفته بودند.

داکتر نظرمحمد آمر معافیت کتلوی حوزه جنوبی به صدای امریکا گفت که دو کارمند واکسین پولیو سالم استند و هیچ گونه خشونتی بالای شان صورت نگرفته است.

او افزود، مخالفین مسلح از آنان خواسته اند تا برای شان یک کلینیک بسازند.

آمر معافیت کتلوی حوزه جنوبی به صدای امریکا گفت "مخالفین مسلح دو کارمند پروگرام واکسین پولیو را ربوده و برای چند ساعت نگهداشته بودند و خواسته اند که یک کلینیک صحی را در منطقۀ شان بسازند، اما جواب همکاران ما این بود که ما فقط مسؤولیت رساندن دو قطره واکسین ضد فلج را به عهده داریم و بیشتر از این کاری نمی‌توانیم."

به گفتۀ وی، با تماس‌های مکرر مخالفین مسلح قانع شدند که ساخت مرکز صحی با امور پروگرام واکسین پولیو هیچ ربطی ندارد و به همین دلیل دو کارمند واکسین را در ولسوالی ریگستان آزاد کردند.

در همین حال پولیس کندهار گفت که این کارمندان پروگرام واکسین پولیو بدون آگاهی مسؤولین امنیتی به این منطقه رفته بودند.

جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه کندهار و رئیس اوپراتیفی ولایات جنوبی به صدای امریکا گفت که این واکسیناتوران از طریق ایالت بلوچستان پاکستان در منطقۀ نوشکی به سوی ولسوالی ریگستان می‌رفتند که از سوی مخالفین مسلح گرفتار و به جای نامعلومی منتقل شده اند.

به گفتۀ جنرال عبدالرازق، این کارمندان پروگرام واکسین در مورد سفر و هدف سفرشان به مسؤولین امنیتی اطلاع نداده بودند.

قوماندان امنیه کندهار گفت که قبلاً مخالفین مسلح از مسؤولین صحی خواسته بودند تا در منطقه‌ای نزدیک خط دیورند در فاصله بین ریگستان و نوشکی یک کلینیک ساخته شود؛ اما این خواست را مسؤولین امنیتی رد کرده بودند.

هنوز مخالفین مسلح در این مورد چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG