لینک های دسترسی

Breaking News

دو واقعۀ جدید پولیو در کندهار و کنر شناسایی شد


شمار واقعات مثبت پولیو در سال ۲۰۱۸ میلادی به پنج واقعه رسید
شمار واقعات مثبت پولیو در سال ۲۰۱۸ میلادی به پنج واقعه رسید

وزارت صحت عامۀ افغانستان اعلام کرده که دو واقعۀ جدید پولیو در کندهار و کنر شناسایی شده است که با ثبت این دو واقعه، آمار واقعات مثبت پولیو در سال روان میلادی در این کشور به پنج واقعه افزایش یافت.

این وزارت با نشر خبرنامه‌ای گفته است که دو کودک مصاب به پولیو که باشندگان ولسوالی غازی آباد ولایت کنر و ولسوالی شاه‌ولی کوت ولایت کندهار می‌باشند، پیش از این هیچ واکسینی دریافت نکرده اند.

خبرنامه افزوده است "واقعات مذکور در خانواده‌هایی رخ داده اند که واکسین پولیو را رد می‌کردند و هیچگاه هم اجازه نمی‌داند که اطفال شان از سوی رضاکارانی که به دروازه‌های منازل آنان می‌آمدند، واکسین گردند. این برای تمام والدین یک زنگ خطر است که پولیو یا فلج اطفال برای اطفال شان یک تهدید جدی است".

وزارت صحت افغانستان در پی ثبت این دو واقعه، تیم ملی را مؤظف ساخته است تا این موارد مثبت پولیو را به طور همه جانبه بررسی کند و میزان تهدید، احتمال سرایت و انتشار آن به دیگر ساحات را دریابد.

این واقعات مثبت پولیو همزمان با آغاز کمپاین سراسری پولیو در افغانستان شناسایی شده است. بر بنیاد آمار وزارت صحت افغانستان، قرار است در هفتۀ روان حدود ۹.۹ میلیون طفل زیر سن پنج سال واکسین شوند.

در حال حاضر، بر اساس آمارهای وزارت صحت افغانستان، سه واقعۀ مثبت در کندهار و دو واقعۀ مثبت پولیو در ننگرهار و کنر ثبت شده اند.

پیش از این وزارت صحت عامۀ افغانستان گفته است که در حال حاضر ۹۸ درصد خاک این کشور از بیماری پولیو یا فلج اطفال عاری شده است و تنها دو درصد آن معروض به این بیماری است.

داکتران گفته اند که فلج اطفال تداوی ندارد و تنها راه جلوگیری و وقایه آن واکسین اطفال در هر دور کمپاین است.

در حال حاضر افغانستان، پاکستان و نایجیریا از جمله کشور های جهان است که تا اکنون پولیو یا مرض فلج اطفال در آن وجود دارد.

XS
SM
MD
LG