لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن به ملل متحد: اردوی امریکا نباید پاسخی به هر مشکل جهان باشد 


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده امروز ۲۱ سپتمبر (۳۰ سنبله) در جریان نختسین سخنرانی‌اش منحیث رییس جمهور در هفتادوششمین مجمع عمومی ملل متحد از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، بار دیگر دفاع کرد.

رییس جمهور بایدن افزود: " در حالی که ما این جریان جنگ استمراری را می‌بندیم، ما یک عصر جدید از دپلوماسی دوامدار را می‌گشاییم " .

بیرون شدن شتابزدهٔ نیروهای امریکایی از افغانستان که در بخش ماموریت تخلیه‌ از افغانستان با هرج و مرج همراه بود، سبب خشم شماری از متحدان اروپایی این کشور و شهروندان افغانستان شد.

همزمان با خروج نیروهای امریکایی، گروه طالبان بر افغانستان مسلط شدند و دست آورد‌های ۲۰ سال گذشته این کشور از دست رفت.

با آنهم آقای بایدن به دفاع از علایق ملی امریکا تعهد کرده گفت که ماموریت‌های بعدی باید واضح و قابل وصول باشد و "قدرت نظامی امریکا نباید به حیث ابراز مرجع نخست و نهایی باشد و نباید به مثابهٔ پاسخی به هر مشکلی در سراسر جهان استفاده شود."

او گفت که خروج از افغانستان یک گام لازمی برای متمرکز کردن پالیسی امریکا بر چالش‌های جهانی بود؛ از سیستم‌های ضد دموکراسی گرفته تا همه‌گیری کروناویروس و تغییر اقلیم.

رییس جمهور ایالات متحده اضافه کرد که به عوض ادامه دادن به جنگ‌های گذشته، باید بر چالش‌های مانند همه‌گیری جهانی، رسیدگی به تغییر اقلیم، تهدیدات انترنتی و مدیریت جنبش‌های قدرت در جهان تمرکز صورت گیرد.

XS
SM
MD
LG