لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن می‌خواهد سطح سالانهٔ پذیرش مهاجرین را به ۱۵۲ هزار افزایش دهد


ادارهٔ جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده می‌خواهد شمار پذیرش مهاجرین به این کشور را دو برابر سازد و به این گونه تعهد مبارزات انتخاباتی خویش در این خصوص را جامهٔ عمل بپوشاند.

سطح پذیرش مهاجرین در ایالات متحده در سال مالی ۲۰۲۰ میلادی به ۶۲ هزار ۵۰۰ نفر می‌رسید، اما ادارهٔ رییس جمهور بایدن می‌خواهد سال آیندهٔ مالی آنرا به ۱۲۵ هزار برساند.

وزارت خارجهٔ ایالات متحده در این خصوص با وزارت امنیت داخلی و گانگرس مشوره خواهد کرد.

این در حالی است که هزاران مهاجر افغان در حالی در پایگاه‌های نظامی امریکایی حضور داشته و در انتظار طی مراحل اسکان مجدد در این کشور اند، که شمار زیادی دیگر از آنان هنوز هم در افغانستان باقی مانده اند.

رییس جمهور بایدن، پس از آن که در ماه جنوری زمام امور امریکا را بر عهده گرفت، تعهد کرد که تصمیم دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین را فسخ خواهد کرد؛ رهبری که سطح پذیرش مهاجرین به امریکا را به ۱۵ هزار کاهش داده بود.

برنامهٔ مهاجرت متمایز از سیستم پناهجویی است. مهاجرین در بیرون از این کشور درخواست می‌کنند و از طی مراحل ارزیابی گسترده می‌گذرند و سپس سند رسمی و منابع برای یک زندگی نو در ایالات متحده را به دست میاورند. اما پناهجویان می‌توانند خود را به مقامات مرزی تسلیم کنند و بگویند که از برگشت به کشور شان هراس دارند و وارد مرحلهٔ طولانی محاکم امریکا شوند.

وزیر امنیت داخلی ایالات متحده گفته است که حکومت این کشور بیش از ۵۰ هزار شهروند افغانستان را که از کابل انتقال داده شده اند، خواهد پذیرفت.

الیهاندرو مییورکاس در اوایل ماه جاری در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که ایالات متحده بیش از ۴۰ هزار نفر را از ماه گذشته به اینسو به این کشور انتقال داده است و این رقم ممکن به دلیل تخلیهٔ بی نظیری که از افغانستان صورت گرفت، افزایش یابد.

XS
SM
MD
LG