لینک های دسترسی

Breaking News

مجلس سنای امریکا برای سال آینده بودجهٔ دفاعی ۸۵۸ میلیارد دالری را تصویب کرد


مجلس سنای کانگرس ایالات متحده روز پنجشنبه ۱۵ دسمبر (۲۴ قوس) با تصویب قانونی، بودجهٔ سالانهٔ ۸۵۸ میلیارد دالری مصارف دفاعی را منظور کرد.

این بودجه، ۴۵ میلیارد دالر بیشتر از آنچه است که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده پیشنهاد کرده بود.

شماری از محافظه کاران و لبرال‌ها اما با انتقاد از افزایش بودجهٔ نظامی گفته اند که مصارف باید بیشتر کنترول شود.

مجلس نمایندگان کانگرس این قانون را هفتهٔ گذشته منظور کرد و اکنون برای توشیح به جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده فرستاده می‌شود. انتظار می‌رود که رییس جمهور بایدن فوراً این قانون را توشیح کند.

"قانون مجوز ملی دفاعی" برای سال آینده ۸۵۸ میلیارد دالر منظور می‌کند که ۴.۶ در صد افزایش در معاشات سربازان، بودجه برای تولید تسلیحات فوق سرعت صوت، خریداری تسلیحات، کشتی‌ها و طیاره‌ها و حمایت از تایوان در مقابل پرخاشگری چین و پشتیبانی از اوکراین در مقابل روسیه نیز در آن شامل است.

کانگرس ایالات متحده از سال ۱۹۶۱ به اینسو همه ساله قانون مجوز ملی دفاعی را تصویب کرده است.

تصویب بودجهٔ‌ مصارف دفاعی سال مالی ۲۰۲۳ موضوعات حاشیه‌ای را نیز در خود داشت که اعضای هر دو حزب روی آن توافق کردند. موضوعی واکسین حتمی کووید۱۹ برای نیروهای مسلح امریکا نیز شامل این موضوعات بود؛ قانونی که از سوی سناتوران فسخ شد.

شماری از سربازان امریکایی زمانی از وظیفه منفک شدند که نخواستند واکسین کووید۱۹ دریافت کنند. سناتور‌های امریکایی تلاش‌‌ کردند این قانون را تعدیل کرده، سربازان را دوباره وظیفه داده و معاشات آنان را بپردازند، اما ناکام شدند.

بر اساس قانون تصویب شده، در سال آینده حد اقل ۸۰۰ میلیون دالر اضافی در بخش معاونت‌های امنیتی به اوکراین و میلیارد‌ها دالر در بخش معاونت‌های امنیتی و خریداری تسلیحات به تایوان فراهم خواهد شد.

با آنهم این قانون نمی‌تواند به حکومت صلاحیت حقوقی در بخش مصرف پول فدرال بدهد و کانگرس باید در این خصوص لایحه‌های تخصیص را منظور کند.

XS
SM
MD
LG