لینک های دسترسی

Breaking News

کانگرس امریکا بستهٔ جدید کمکی ۴۰ میلیارد دالری را برای اوکراین تصویب کرد


مجلس سنای کانگرس ایالات متحده روز پنجشنبه ۱۹ می (۲۹ ثور) بسته کمکی جدید ۴۰ میلیارد دالری برای اوکراین را تصویب کرد.

پیش از این مجلس نمایندگان کانگرس امریکا به تاریخ ۱۰ ماه می با ۳۶۸ رای موافق و ۵۷ رای مخالف این لایحه را تصویب کرد و قانونگذارانی که رای مخالف دادند همه جمهوریخواه بودند.

مچ مک‌کانل، رهبر اقلیت جمهوریخواه در مجلس سنا گفت: "کمک به اوکراین بسیار فراتر از مساعدت خیریه است...آینده امنیت و منافع اصلی استراتیژیک امریکا با نتیجه این جنگ شکل خواهد گرفت."

این بسته شامل شش میلیارد دالر برای تقویت وسایط زرهی و سیستم‌های دافع هوای اوکراین و نه میلیارد دالر برای کمک به "تداوم دولت" اوکراین از جمله کمک‌های بشردوستانه است. این بسته همچنان شامل تسلیحات، مهمات و سایر کمک‌های نظامی به اوکراین می‌شود.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده به تاریخ ۲۸ اپریل از کانگرس امریکا خواست تا بودجهٔ کمک اضافی ۳۳ میلیارد دالری را برای اوکراین تصویب کند، اما قانونگذاران ایالات متحده تصمیم گرفتند تا کمک‌های نظامی و بشری را برای اوکراین افزایش بدهند.

آقای بایدن گفت:"ما برای حمایت از اوکراین در مبارزه برای آزادی به تصویب این لایحه نیاز داریم. هزینۀ این مبارزه ارزان نیست، اما سر خم‌کردن به تهاجم پرهزینه تر خواهد بود."

بسته پیشنهادی، مجموعهٔ بودجه‌ای است که مقامات ایالات متحده انتظار دارند تا سپتمبر، پایان سال مالی، به آن نیاز داشته باشند.

لندسی گراهام، سناتور برجستۀ جمهوریخواه که پیش از این در تویتی خواستار ترور ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه شده بود، گفت: "وقتی صحبت از پوتین می‌شود، یا حالا پول می‌دهیم یا بعداً پرداخت خواهیم کرد."

در اوایل جنگ، واشنگتن نگران بود که تجهیز اردوی اوکراین به هر چیزی جز تسلیحات "دفاعی"، خطر درگیر شدن مستقیم ایالات متحده و ناتو را با روسیه به همراه خواهد داشت. اما اکنون، پنتاگون آن محدودیت‌های قبلی را کنار گذاشته و سلاح‌های تهاجمی مانند توپخانه سنگین، هیلیکوپتر و درون‌های تهاجمی به اوکراین ارسال می‌کند.

افزون بر آن، وزارت دفاع ایالات متحده به گونهٔ آشکار از آموزش نیروهای اوکراینی از جمله در آلمان، برای استعمال تسلیحاتی که دریافت می‌کنند، نیز سخن گفته است و افزوده که هدفش تضعیف دراز مدت روسیه است.

XS
SM
MD
LG