لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا صنایع تکنالوژی روسیه را تحریم کرد


وزارت مالیه ایالات متحده، واشنگتن دی سی
وزارت مالیه ایالات متحده، واشنگتن دی سی

ایالات متحده روز پنجشنبه ۳۱ مارچ (۱۱ حمل) تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به خاطر تهاجم نظامی آن کشور بر اوکراین اعمال کرد.

تحریم‌های جدید بخش‌های تکنالوژی الکترونیک و کامپیوتری را هدف قرار می‌دهد. هدف از این تحریم‌ها، تشدید مجازات مسکو و جلوگیری و سخت‌‌تر کردن فرار روسیه از تحریم‌های امریکا علیه این کشور است.

جنیت یلن، وزیر مالیۀ امریکا در بیانیه‌ای گفت:"ما به هدف قرار دادن ماشین جنگی پوتین با تحریم‌ها از هر زاویه ادامه خواهیم داد، تا زمانی که این جنگ انتخابی و بی‌معنا پایان یابد. "

وزارت مالیهٔ امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌ها از جمله شامل شرکت "میکرون" بزرگترین تولیدکننده چپ‌ها (کمپیوتری) در روسیه و بزرگترین صادرکننده مایکروالکترونیک‌ها (پرزه‌جات کوچک الکترونیکی) در آن کشور است.

انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ امریکا نیز در تویتی اعلام کرده که ایالات متحده ۲۱ نهاد و ۱۳ شخص دیگر را در روسیه تحریم کرد تا راه فرار شبکه‌ها و شرکت‌های تکنالوژی روسیه از تحریم‌ها را هدف قرار دهد.

آقای بلینکن در تویت خود افزوده است:"ما بر عزم خود برای پاسخگو قرار دادن فدراسیون روسیه به خاطر تجاوزش به اوکراین ثابت قدم استیم. "

واشنگتن همچنین اعلام کرد که سه بخش جدید در اقتصاد روسیه تحت فرمان اجرایی موجود مشمول تحریم‌ها هستند و ایالات متحده اجازه دارد تا اقدامات تنبیهی را علیه هر شخص یا نهادی که در بخش‌های هوایی فضایی، دریایی و الکترونیکی فعالیت می‌کنند، اعمال کند.

این تحریم‌ها شامل شرکت انجنیری سرنییا و شرکت سازنده تجهیزات سرتال مستقر در مسکو نیز می‌شود که به گفتهٔ وزارت مالیۀ امریکا به گونهٔ غیرقانونی تجهیزات و فنانوری را برای بخش دفاعی روسیه فراهم می‌کند.

سفارت روسیه در واشنگتن و شرکت میکرون، سرنییا و سرتال به درخواست‌ها برای اظهار نظر در مورد این اقدامات پاسخ ندادند.

واشنگتن در طول پنج هفته، از زمانی که روسیه تهاجم بر اوکراین را آغاز کرد، چندین بار بالای روسیه تحریم‌ها را اعمال کرده است. مسکو این تهاجم را "عملیات ویژه" خوانده است.

XS
SM
MD
LG