لینک های دسترسی

Breaking News

تحریم‌های غرب؛ برخی ثروتمندان روسی سرمایه‌های شان را به دوبی انتقال می‌دهند


منابع مالی و حقوقی می‌گویند که روس‌های ثروتمند در تلاش اند تا برای حفظ دارایی‌های خود در برابر موج فزایندهٔ تحریم‌های غرب، بخشی از ثروت خود را از اروپا به امارات متحدۀ عرب منتقل کنند.

دوبی مرکز مالی و تجارتی خلیج، مدت‌هاست که برای افراد فوق العاده ثروتمند جهان جذاب بوده و امتناع امارات متحده عربی از جانبداری بین متحدان غربی و مسکو به روس‌ها نشان داد که پول آنان در آنجا مصوون است.

امارات متحده عرب که در طول سال‌های اخیر روابط خود را با روسیه تعمیق بخشیده است، تحریم‌های غرب علیه روسیه را پیروی نکرده و بانک مرکزی این کشور تاکنون دستورالعملی در مورد تحریم‌های غرب صادر نکرده است.

امارات متحده عرب در مجمع عمومی ملل متحد نیز از دادن رای برای توبیخ روسیه خودداری کرد.

خبرگزاری رویترز از قول یک مقام ارشد یک بانک شخصی در سویس و یک وکیل نگاشته است که در بسیاری موارد روس‌های ثروتمند به دنبال انتقال پول‌ها و سرمایۀ شان از سویس و لندن به دوبی می‌باشند. سویس و لندن، هردو افراد و نهادهای روسی را تحریم کرده اند.

به گفتهٔ این وکیل که در دوبی مستقر است، افراد و نهاد‌های روسی با دفتر وی تماس گرفته و خواهان معلومات در مورد سرعت انتقال "وجوه قابل توجه" به ارزش صدها میلیون دالر به امارات متحدۀ عرب شده است.

یک کارشناس امور سرمایه‌گذاری گفت: "امارات متحده عرب جای خوبی است. چند ساعت با پرواز از [روسیه] فاصله دارد و مقررات آن کاملاً با مقررات غرب همخوانی ندارد. "

وزارت خارجه امارات، بانک مرکزی و دفتر رسانه‌ای دبی تاکنون در مورد میزان سرمایه های روسیه که به دوبی سرازیر می‌شود، معلومات ارایه نکرده اند.

گفته می‌شود در برخی موارد، مشتریان روسی که حساب بانکی با بانک‌های خصوصی دارند در شعبه امارات همان بانک و برخی دیگر در بانک‌های محلی امارات حساب باز می‌کنند.

یک منبع مالی دیگر گفت که روس‌ها که در داخل کشورشان با اقتصاد در حال فروپاشی مواجه اند، به دنبال سرمایه گذاری از جمله خرید املاکی استند که مالکیت شان را فاش نکند.

دوبی یکی از مقاصد داغ گردشگری جهان، مدت‌هاست که در میان روس‌ها محبوب بوده و روس‌ها حتا قبل از تهاجم روسیه بر اوکراین و اعمال تحریم ها، از جملۀ بیشترین بازدیدکنندگان امارت و خریداران املاک در این کشور بودند.

امارات متحده عرب در سال ۲۰۱۸ برنامه ویزه طلایی - که اقامت ۱۰ ساله را اعطا می‌کند - به سرمایه گذاران و سایر متخصصان معرفی کرد.

XS
SM
MD
LG