لینک های دسترسی

Breaking News

سفارت امارات متحدۀ عرب در اسراییل گشایش یافت


سفارت امارات متحدۀ عرب در شهر تل ابیب اسراییل روز چهارشنبه ۱۴ جولای (۲۳ سرطان) گشایش یافت.

سفارت امارات در اسراییل در ساختمانی جا داده شده است که در آن بازار جدید اسهام اسراییل نیز موقعیت دارد و از یک نگاه نقش اساسی همکاری اقتصادی را در روابط دو کشور برجسته می‌کند.

محمد الخاجه، سفیر امارات در اسراییل در مراسم گشایش سفارت که در آن اسحاق هرزوگ، رییس جمهور جدید اسراییل نیز حضور داشت، این اقدام را گام مهم در راستای رشد روابط دو کشور خواند.

آقای خاجه گفت: "امارات متحدۀ عرب و اسراییل هر دو کشور خلاق اند، ما این خلاقیت را در راستای آیندۀ مرفه‌تر و پایدار برای کشورهای مان و برای منطقه به کار می‌بندیم."

رییس جمهور هرزوگ "توافقات ابراهیم" را که بر اساس آن روابط امارات و اسراییل عادی شد "توافق تاریخی" خواند و ابراز امیدواری کرد که با گسترش این توافق کشورهای بیشتری در صدد صلح با اسراییل برآیند.

توافقات ابراهیم به تاریخ ۱۵ سپتمبر سال گذشته، با وساطت دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا میان امارات متحدۀ عرب و اسراییل در قصر سفید امضا شد.

یایر لپید، وزیر خارجۀ اسراییل ماه گذشته در جریان سفر به امارات متحدۀ عرب، سفارت اسراییل را در شهر ابو ظبی و قنسولگری آن کشور را در شهر دوبی افتتاح کرد.

افزون بر امارات متحدۀ عرب، بحرین، مراکش و سودان نیز در چارچوب توافقات ابراهیم، روابط شان را با اسراییل عادی ساخته اند.

نفتالی بنیت، صدر اعظم جدید اسراییل گفته است که سیاست بنامین نتنیاهو، صدر اعظم پیشین آن کشور را برای تعمیق بیشتر روابط با جهان عرب، ادامه خواهد داد.

XS
SM
MD
LG