لینک های دسترسی

Breaking News

سفارت اسراییل در امارات متحدهٔ عرب گشایش یافت


یایر لپید وزیر خارجهٔ اسراییل و نورا الکعبی، وزیر فرهنگ و جوانان امارات
یایر لپید وزیر خارجهٔ اسراییل و نورا الکعبی، وزیر فرهنگ و جوانان امارات

وزیر خارجهٔ اسراییل سفارت این کشور را امروز ۲۹ جون (هشتم سرطان) در امارات متحدهٔ عرب افتتاح کرد که نخستین نمایندگی سیاسی این کشور در خلیج است.

یایر لپید، وزیر خارجه و صدر اعظم آینده اسراییل در جریان افتتاح سفارت این کشور در ابوظبی گفت: "اسراییل با همسایگان‌اش صلح می‌خواهد. با تمامی همسایگان‌اش. ما هیچ جای نمی‌رویم. شرق میانه خانهٔ ما است. ما در اینجا باقی خواهیم ماند. ما از تمامی کشورهای منطقه می‌خواهیم که این را درک کنند و بیایند با ما صحبت کنند."

امارات متحدهٔ عرب سال گذشته با امضای "توافقات ابراهیم" روابط خویش را با اسراییل عادی ساخت و پس از آن این دو کشور قرارداد های سیاحت، هوانوردی و خدمات مالی را امضا کردند.

آقای لپید قونسلگری اسراییل را در شهر دوبی نیز افتتاح می‌کند.

در ماه اگست سال ۲۰۲۰ شماری از مقامات امریکایی و مشاور امنیت ملی اسراییل در یک سفر تاریخی با استفاده از طیارهٔ خطوط هوایی اسراییلی به ابوظبی رفتند.

پس از امارات متحده عرب، بحرین، مراکش و سودان نیز با اسراییل روابط شان را عادی ساختند؛ اقدامی که تقبیح فلسطینی‌ها را در قبال داشت.

این کشورها پالیسی دیرینهٔ لیگ عرب را شکستند که بر اساس آن تا زمانی که اسراییل با فلسطینی‌ها صلح نکند، هیچ کشوری روابط خود را عادی نسازد.

XS
SM
MD
LG