لینک های دسترسی

Breaking News

رییس امارات متحده عرب درگذشت


شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رییس امارات متحده عرب، روز جمعه ۱۳ می ( ۲۳ ثور) به عمر ۷۳ سالگی وفات کرد.

آل نهیان یکی از سیاستمداران طرفدار کشور های غربی بود که توانست روابط کشور های حوزه خلیج فارس را با ایالات متحده و متحدانش نزدیکتر بسازد.

وزارت امور ریاست جمهوری امارات متحده عرب مرگ خلیفه و این حاکم ثروتمند امارات ابوظبی را تایید کرد، اما در مورد درگذشت وی جزییات ارایه نکرد.

خلیفه بن زاید در سال ۱۹۴۸ میلادی دیده به جهان گشود و از سال ۲٠۱۴ بدینسو در اثر دچار سکتۀ مغزی از ادارۀ مملکت کنار رفت و در عین حال از حضور عام مردم دوری جست.

بر اساس قانون اساسی امارات متحده عرب، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و معاون رییس جمهور و صدراعظم آن کشور تا انتخاب رییس جدید توسط شورای عالی فدرال، زمام امور امارات متحده عربی را بدست میگیرد. شورای عالی فدرال امارات متحده عرب متشکل از هفت حاکم می‌باشد.

واکنش شماری از رهبران جهان

پس از خبر مرگ شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان ، رهبران کشور های عربی به شمول ایالات متحده و اسراییل مراتب تسلیت خود را ابراز کردند.

آیزک هرتزوگ ، رییس جمهور اسراییل، در واکنش به درگذشت آل نهیان گفت: " رهبری جسورانه شیخ خلیفه به پیشرفت امارات و مردم آن و همچنان مشارکت آن میان سایر کشور ها زیاد کمک کرده است و این عملکرد یک میراث بزرگی برای جانشین وی پنداشته میشود."

سفارت ایالات متحده در امارات شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان را " دوست واقعی ایالات متحده" تلقی کرد.

مقامات امارات متحده عربی برای ادای گرامی داشت از مرگ شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان ۴۰روز را عزای عمومی اعلام کرد.

علاوه بر آن، بیرق امارات متحده عربی در حالت نیمه برافراشته در میاید و تمام کارمندان نهاد های حکومتی و خصوصی برای مدت سه روز رخصت می‌باشند.

XS
SM
MD
LG