لینک های دسترسی

Breaking News

امارات متحدهٔ عرب به خارجی‌های مسلکی و سرمایه‌دار تابعیت می‌دهد 


امارات متحدهٔ عرب امروز ۳۰ جنوری (۱۱ دلو) اعلام کرد که می‌خواهد منحیث بخشی از تلاش‌ها برای تقویت اقتصاد این کشور در جریان همه‌گیری کروناویروس، به برخی از خارجی‌ها تابعیت بدهد.

امارات متحدهٔ عرب در گذشته به فلسطینی‌ها و کسانی تابعیت داده بود که پس از تشکیل این کشور در سال ۱۹۷۱ در ساختار حکومت آن کمک کرده بودند. شماری دیگری در جریان سال‌های بعدی نیز تابعیت این کشور را حاصل کرده اند.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، امیر دوبی، صدراعظم و معاون رییس جمهور امارات در صفحه‌ای تویتراش نوشته است که سرمایه گذاران، هنرمندان، نویسندگان، داکتران، انجینیران و دانشمندان و خانواده‌های شان می‌توانند تقاضای تابعیت کنند.

او همچنان نگاشته است که کابینه، محاکم محلی و شوراهای اجرایی افراد واجد شرایط را تحت اصول و معیارهای کتگوری های مختلف نامزد خواهند کرد.

او همچنان نگاشته است افرادی که تابعیت امارات را کسب می‌کنند، می‌توانند تابعیت قبلی خویش را نیز نگهدارند.

تا حال واضح نیست که این افراد از برنامه های کمکی دولتی از "گهواره تا گور" که شهروندان امارات از آن برخوردار اند نیز مستفید خواهند شد یا نه.

در امارات متحدهٔ عرب نه میلیون نفر زندگی می‌کند که فقط ۱۰ در صد آن تابعیت این کشور را دارند.

این کشور در ماه نومبر سال گذشته اعلام کرد که به زنان و مردان مجرد اجازه هم‌زیستی را می‌دهد، قیودات نوشیدن الکول را رفع می‌کند و قتل‌های ناموسی را جرم می‌پندارد.

XS
SM
MD
LG