لینک های دسترسی

Breaking News

تعزیرات جدید: بریتانیا واردات منرال‌های روسیه، به شمول الماس، را منع می‌کند


بریتانیا روز جمعه ۱۹ می (۲۹ ثور) از تعزیرات جدید علیه سکتور منرال‌های روسیه پرده برداشت که هدف آن تضعیف توانایی مسکو برای تمویل جنگ اوکراین عنوان شده است.

بریتانیا گفته است که در این اقدام تازه بر واردات المونیم، الماس، مس و نکل روسیه تعزیرات وضع خواهد کرد.

پیش از نشست رهبران گروه هفت اقتصاد بزرگ جهان (جی-۷) در هیروشیما، جاپان، لندن گفت که الماس روسیه را منع کرده و تاسیسات بیشتر روسی را که در صنعت نظامی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، دخیل اند، هدف قرار خواهد داد.

تجارت سالانهٔ الماس روسیه در حدود چهار تا پنج میلیارد دالر تخمین شده است.

انتظار می‌رود که در نشست هیروشیما تعزیرات بیشتر و جدید بر روسیه وضع شود.

یک مقام ادارهٔ جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، گفت که واشنگتن ۷۰ نهاد روسی و خارجی را شامل فهرست سیاه تجارت خواهد کرد.

این مقام که از وی نام گرفته نشده است گفت: "۳۰۰ مورد تحریم جدید علیه افراد، نهاد‌ها، کشتی‌ها و طیاره‌های [روسیه] وضع خواهد شد."

در مجموع انتظار می‌رود که گروه جی-۷ در بخش تشدید تعزیرات کنونی کار کند، روزنه‌ها را مسدود کند، دسترسی مسکو را به سیستم مالی بین المللی تنگتر سازد و تعهد کند که تا زمان پایان جنگ در اوکراین، دارایی‌های روسیه را منجمد نگهدارد.

بلجیم، هند و امارات متحدهٔ عرب از بزرگترین خریداران الماس روسیه اند و ایالات متحده بازار عمدهٔ محصولات روسی است.

بر اساس پژوهش شورای اتلانتیک مستقر در واشنگتن، اعضای گروه جی-۷، عمدتاً کشورهای اروپایی، هنوز هم ماهانه به ارزش ۴.۷ میلیارد دالر صادرات به روسیه دارند، ۴۳ در صد صادراتی که پیش از تهاجم مسکو بر اوکراین، صورت می‌گرفت.

ریشی سوناک، صدر اعظم بریتانیا گفت که تعزیرات جدید نشان میدهد که گروه جی-۷ در مقابل تهدید روسیه متحد باقی مانده و برای حمایت از اوکراین ثابت قدم است.

تعزیرات بین المللی از قبل بیش از ۴۸۰۰ فرد و نهاد روسی، به شمول ولادمیر پوتین، همسرش، رییس واگنر گروپ، سخنگوی کرملین و اعضای خانوادهٔ وی را هدف قرار داده است.

XS
SM
MD
LG