لینک های دسترسی

Breaking News

چرا معاینات کووید۱۹ هزاران بریتانیایی در امریکا انجام می‌شود؟ 


بریتانیا هزاران نمونه آزمایش تشخیص کووید۱۹ شهروندانش را برای نتیجه گیری به ایالات متحده فرستاده است.

روزنامه سندی تیلیگراف گزارش داده است که هفتهٔ‌ گذشته ۵۰ هزار نمونه آزمایش کووید۱۹ شهروندان بریتانیایی در یک پرواز ویژه به ایالات متحده فرستاده شد تا تشخیص شود که این افراد به کووید۱۹ مبتلا شده اند یا نه.

رابرت جینریک، وزیر خانه سازی، اجتماعات و حکومتداری محلی بریتانیا امروز ۱۰ می (۲۱ ثور) به سکای نیوز گفت: "یکی از لابراتوار‌های ما مشکل داشت و ما بر اساس پلان احتمالی برخی از معاینات را برای طی مراحل به ایالات متحده فرستادیم."

او گفت که این اقدام بر اساس طرح وزارت صحت این کشور صورت گرفته که پیش از پیش ریخته شده بود.

بریتانیا پس از آن که به دلیل کندی در معاینات تشخیص کووید۱۹ مورد انتقاد قرار گرفت، در اواخر ماه اپریل تلاش کرد روزانه ۱۰۰ هزار معاینه تشخیص کروناویروس را انجام دهد، اما انجام این مقدار معاینات دشواری‌های را در قبال داشت.

بریتانیا تا حال از ابتلا ۲۱۵۲۶۰ نفر و مرگ ۳۱۵۸۷ نفر از اثر کروناویروس گزارش داده است که در سطح جهان پس از ایالات متحده در جایگاه دوم قرار دارد.

ایالات متحده با بیش از یک میلیون و ۳۰۹ هزار مورد ابتلا و ۷۸۷۹۴ مورد مرگ، در صدر فهرست کشورهای قرار دارد که کروناویروس در آن شیوع کرده است.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح یک‌شنبه ۱۰ می (۲۱ ثور) بیش از چهار میلیون نفر در جهان به کووید۱۹ مبتلا شده و نزدیک به ۲۸۰ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG