لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین: نظامیان روسی دوباره به پایگاه های خود برگردند


هدایت پوتین به عساکر مستقر در سرحدات اوکراین
هدایت پوتین به عساکر مستقر در سرحدات اوکراین

قصر کرملین خبر داد که ولادیمیر پوتین به عساکر روسی، که در ساحات سرحدی اوکراین تمرینات انجام می دادند، هدایت داد تا به تمرینات شان خاتمه داده و به پایگاه های خود برگردند. این در حالیست که اداره رئیس جمهور اوباما در داخل امریکا به خاطر مشی خارجی اش، به خصوص در مورد اوکراین ، مورد انتقاد قرار گرفته است.

در همین حال یک هفته قبل از اینکه اوکراین انتخابات ملی را برگزار نماید، نا آرامی ها هنوز هم در ساحات شرق کشور به شدت جریان دارد. اداره رئیس جمهور اوباما، با وصف تردیدی که در مورد سهمگیری تمام مردم اوکراین در این روند وجود دارد، بر اهمیت انتخابات بیست و پنجم ماه می تاکید می ورزد.

انفجار های تازه بیانگر برخورد های اخیر بین نیرو های امنیتی و شورشیان طرفدار روسیه در شهر شرقی سلاویانسک است جایی که ویاچیسلاف پونو ماریوف شاروال خود گماشته، حاکمیت کییف را رد کرد" آنها همیشه اشغالگر بوده و خواهند بود، آنچه ما انجام می دهیم برای خود ما نیست، برای مردم است. بگذارید آنها سرنوشت خود را تعیین کنند."

در ساحات دیگر شرق اوکراین نیز علایم فراوان عمیق شدن کشمکش ها دیده می شود. ایوان سیمونوویچ، ناظر حقوق بشر ملل متحد، می گوید مسلح ساختن مظاهره کنندگان باید توقف یابد " ماموریت نظارت حقوق بشر گزارشی را در مورد کشته شدن دو صد و پنجاه نفر به شمول باشنده گان محل، نیرو های امنیتی، و گروه های مسلح دریافت کرده است. مسلح ساختن مظاهره کنندگان و مبدل ساختن آنها به گروه های شبه نظامی باید متوقف گردد."

اوضاع اوکراین از جمله بحراناتی است که انتقادات داخلی را در امریکا علیه مشئ خارجی حکومت اوباما بر انگیخته است. دک چینی ، معاون سابق ریاست جمهوری امریکا، به تلویزیون فاکس گفت رئیس جمهور اوباما مکرر نشان داده است که در برابر پوتین ضعیف است و ولادیمیر پوتین دست بالا دارد .

در یک گزارش دیگر سرگی لفروف، وزیر خارجه روسیه، در اشاره به عمیق شدن اختلافات بین روسیه، ناتو و اتحادیه اروپا گفت روابط روسیه با ناتو و اتحادیه اروپا باید مجددا مورد غور قرار گیرد.

XS
SM
MD
LG