لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت دفاع اوکراین: ساحات گسترده از کنترول نیروهای روسی خارج شد 


وزارت دفاع اوکراین امروز ۱۶ می (۲۶ ثور) گفت که نیروهای اوکراینی توانستند در شهر بخموت نیروهای روسی را از ساحات متعددی عقب برانند.

گانا ملیار، معاون وزیر دفاع اوکراین گفت که در جریان چند روز گذشته، نیروهای ما حدود ۲۰ کیلومتر ساحه را در جنوب و شمال اطراف شهر بخموت از وجود نیروهای روسی پاک کردند.

اما او افزود که نیروهای روسی در عین حال در برخی از ساحات در داخل شهر بخموت پیشرفت کرده و با استفاده از توپ‌خانه شهرک‌ها را با خاک یکسان کرده اند.

این در حالی است که ییفگینی پریگوژین، رییس گروه واگنر، شرکت خصوصی امنیتی روسی که نیروهایش در خط مقدم جبههٔ شهر بخموت می‌جنگند، هفتهٔ گذشته با نشر یک پیام ویدیویی تهدید کرد که به دلیل کمبود مهمات، جنگجویان واگنر را از بخموت بیرون خواهد کرد.

اما یک روز بعد از آن، پریگوژین گفت که مقامات روسی تعهد کردند که تمام مهمات و تسلیحات مورد نیاز را برای ادامه عملیات به این گروه فراهم خواهد کرد.

گروه واگنر و به گونۀ ویژه ییفگینی پریگوژین از طریق استخدام ده‌ها هزار جنگجو، نقش بارزی در جنگ اوکراین بازی کرده است. رییس این شرکت علاوه بر مجرمین محکوم به زندان، افسران ارشد نظامی پیشین و جاسوسان را برای جنگ در اوکراین استخدام کرده است.

تشدید جنگ

روسیه دو روز پیش گفت که دو قوماندان اردوی این کشور در نزدیکی خط مقدم جبهه در شهر بخموت واقع در شرق اوکراین کشته شدند.

در یک اعلامیهٔ نادر پیرامون شکست در جبههٔ جنگ، وزارت دفاع روسیه گفت که ویچسلاف مکروف، قوماندان لوای چهارم موتوریزه و یوفژینی باروکوف، معاون قول اردوی وظایف سیاسی-نظامی، در جریان درگیر‌ها در شرق اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه با نشر اعلامیه‌ای گفت که دگروال مکروف دو حملهٔ نیروهای اوکراینی را در ساحهٔ خارسون عقب راند و در جریان حملهٔ سوم، در جبهه زخمی شد و سپس جان باخت.

مقامات روسی در اشاره به گروه واگنر گفتند که "قطعات تعرضی" که حمایت هوایی را با خود دارند،‌ برای کنترول بخش‌های از شهر بخموت به جنگ ادامه می‌دهند.

XS
SM
MD
LG