لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان از بسته تسلیحاتی۲.۷ میلیارد یورویی برای اوکراین پرده برداشت


وزارت دفاع آلمان روز شنبه ۱۳ می (۲۳ ثور) گفت که آن کشور آمادگی می‌گیرد تا بستهٔ کمک تسلیحاتی ۲.۷ میلیارد یورویی را برای اوکراین فراهم کند.

بر اساس گزارش‌ها، این بزرگترین بسته‌ٔ کمک تسلیحاتی آلمان پس از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین است، تهاجمی که در فبروری ۲۰۲۲ آغاز شد.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که "همه ما امیدواریم که این جنگ وحشتناک روسیه علیه مردم اوکراین به سرعت پایان یابد، اما متاسفانه چنین به نظر نمی‌رسد."

پیستوریوس در ادامهٔ این اعلامیه افزود:‌ "به همین دلیل است که آلمان هر کمکی را که می‌تواند تا زمانی که لازم باشد فراهم خواهد کرد."

به گفتهٔ وزارت دفاع آلمان، این بستهٔ‌کمک تسلیحاتی ۲.۷ میلیارد یورویی که معادل سه میلیارد دالر امریکایی می‌شود،‌شامل ۳۰ تانک اضافی لیوپارد-۱، موتر زرهی ماردر، سیستم های دافع هوا و طیاره‌ های بی سرنشین نظارتی خواهد بود.

مجلهٔ دیر اشپیگل آلمان گزارش داده است که پس از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، این بزرگترین بستهٔ کمک تسلیحاتی آلمان برای اوکراین می‌باشد.

اعلام کمک‌های تسلیحاتی آلمان در حالی صورت گرفته است که ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، از ر‌م، پایتخت ایتالیا، دیدن می‌کند و علاوه بر ملاقات با مقامات ارشد ایتالیا، قرار است در واتیکان با پاپ فرانسس، رهبر کاتولیک‌های جهان نیز ملاقات کند. انتظار می‌رود که رییس جمهور زیلینسکی پس از پایان سفرش به ایتالیا، به برلین آلمان نیز سفر کند.

اما مقام‌های آلمان تا حالا سفر احتمالی رییس جمهور زیلینسکی به آن کشور را تایید نکرده اند.

پس از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین که به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ آغاز شد، ایالات متحده و متحدان غربی آن به طور گسترده کمک‌های تسلیحاتی را برای اوکراین فراهم کرده اند. اما با وجود تقاضا های مکرر رییس جمهور اوکراین مبنی بر فراهم‌آوری طیاره‌های پیشرفتهٔ‌ جنگی، کشور‌های غربی جنگنده‌های پیشرفته‌ را برای کیف فراهم نکرده اند.

آلمان سال گذشته به ارزش دو ملیارد یورو کمک‌های نظامی را برای اوکراین فراهم کرد و در سال روان میلادی در وهلهٔ نخست در نظر داشت به ارزش ۲.۲ میلیارد یورو کمک‌های تسلیحاتی را برای کیف فراهم کند. اما حالا این رقم به ۲.۷ میلیارد یورو افزایش یافته است.

برلین همچنین تعهد کرده است تا تانک های پیشرفته تر لیوپارد-۲ خود را برای اوکراین فراهم کرده و به نیروهای اوکراینی آموزش استفادهٔ آن را نیز بدهد.

XS
SM
MD
LG