لینک های دسترسی

Breaking News

جسد مکسیم لوین ، عکاس اوکراینی در نزدیکی کیف پیدا شد  


آندری یرماک ، معاون ریاست جمهوری اوکراین روز شنبه دوم اپریل ( ۱۳ حمل ) گفت که جسد مکسیم لوین ، عکاس و مستند ساز اوکراینی پس از دو هفته نا پدید شدن، در نزدیکی کیف، پایتخت اوکراین، پیدا شد.

اندری مارک معاون ریاست جمهوری اوکراین در یک پیام تلگرام گفته است که مکسیم لوین ، به تاریخ ۱۳ مارچ سال روان میلادی در نزدیکی قریه هوتا- میژیرسکا که یک ساحه جنگی بود، ناپدید شد و جسد وی به تاریخ اول اپریل پیدا شد.

گزازشگران بدون مرز (رپرترس ویتهوت Borders)، با تایید این خبر در صفحه تویتر خود نوشته است که از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، مکسیم لوین ، مانند پنج ژورنالست دیگر در ساحات نبرد کشته شده است.

در همین حال، دیدبان رسانه‌ها مستقر در پاریس گفته است که " هدف قرار دادن خبرنگاران جنایت جنگی است " و به اساس یافته‌های اولیه ، مکسیم لوین خلع سلاح بود و صرف یک واسکت با نشانه مطبوعات را بر تن داشت.

مکسیم لوین که ۴۰ سال عمر داشت پدر چهار طفل بود و او با بسیاری از رسانه‌های اوکراینی و بین المللی ، از جمله خبرگزاری رویترز، اسوشیتدپرس و بی‌بی سی کار کرده بود.

جان پولمن ، مدیر مسول عمومی خبرگزاری رویترز،‌ گفت که همه از شنیدن خبر مرگ مکسیم لوین ، که یکی از همکاران قدیمی رویترز در اوکراین بود ، "عمیقاََ متاثر شده ایم."

پولمن افزود که مکسیم لوین از سال ۲۰۱۳ میلادی به اینسو با مستند سازی و فلمبرداری های جذاب و دیدنی از اوکراین با خبر گزاری رویترز همکار بود و مرگ وی را یک "ضایعه بزرگی برای جامعه رسانه‌ای" خواند.

XS
SM
MD
LG