لینک های دسترسی

Breaking News

کمبود بودجه؛ کاهش کمک‌های ملل متحد در یمن


سازمان های خیریه ملل متحد ضمن درخواست کمک عاجل برای یمن گفته‌اند که به دلیل کمبود بودجه و ممانعت شورشان حوثی مجبور شده اند برخی فعالیت های کمک رسانی شان را در آن کشور جنگ‌زده متوقف کنند.

بر اساس گزارش‌ها، فعالیت حدود ۷۵ در صد برنامه های ملل متحد در یمن کاهش یافته است.

قرار است ملل متحد فردا در جریان یک کنفرانس، بیش از ۲.۴ چهار میلیارد دالر کمک برای این کشور جنگ زده تقاضا کند.

عربستان سعودی که به طرفداری از رییس جمهور به رسمیت شناخته‌ شدهٔ یمن ایتلاف نظامی علیه شورشیان حوثی را در این کشور رهبر می‌کند اعلام کرده است به شمول ۲۵ میلیون دالر برای مبارزه با کروناویروس، ۵۰۰ میلیون دالر به برنامه های ملل متحد در یمن کمک خواهد کرد.

برنامه جهانی غذا گفته است که کمک‌های مواد خوراکی در یمن را ۵۰ در صد کاهش داده است و خدمات صحی این سازمان در ۱۸۹ شفاخانه کاهش یافته است. ملل متحد در یمن در ۳۶۹ شفاخانه خدمات صحی را فراهم می‌کند.

کاهش کمک های مالی برای یمن چندین دلیل دارد که یکی از دلایل عمده ای آن ایجاد موانع توسط شورشیان حوثی عنوان شده است؛ گروهی به پشتیبانی ایران صنعا، پایتخت این کشور را در کنترول دارد.

ایالات متحده که یکی از بزرگترین کشور های کمک کننده برای یمن بود، در اوایل سال جاری کمک های خود را کاهش داد و دلیل آنرا مداخله شورشیان حوثی عنوان کرد.

کمک های ملل متحد و سایر سازمانی کمک رسانی در حالی در یمن کاهش یافته است که این کشور در پهلوی مشکلات ناشی از جنگ، با گسترش بیماری کووید۱۹ دست و گریبان است.

XS
SM
MD
LG