لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد امیدوار است کمک‌ها را از طریق زمین به افغانستان برساند


یک مقام ارشد ملل متحد روز سه شنبه هفتم سپتمبر (۱۶ سنبله) ابراز امیدواری کرد تا به زودی کمک‌های بشری از طریق مرزهای زمینی به افغانستان انتقال داده شود.

مارتین گریفیتس، معاون منشی عمومی ملل متحد در امور هماهنگی کمک‌های اضطراری بشر دوستانه این سازمان، از طریق یک ویدیو کنفرانس گفته است که انتقال کمک‌های انسانی نیاز به امنیت دارد و حکومت افغانستان باید این امنیت را تامین کند.

این اظهارات آقای گریفیتس پس از آن بیان شد که وی روز یکشنبه با ملا برادر و سایر رهبران این گروه در مقر وزارت خارجهٔ افغانستان در مورد انتقال کمک‌های بشری این سازمان ملاقات کرد.

با وجودیکه رهبران طالبان تعهد کرده اند که امنیت امدادرسانان را تامین می‌کنند، این مقام ارشد ملل متحد گفته است که اداراتی که کمک‌های بشری را در هر یک از کشورهای جهان فراهم می کنند، نیاز دارند تا به صورت مستقل وضعیت را ارزیابی کنند، از امنیت و مصوونیت کارمندان داخلی و بین المللی خود اطمینان حاصل کنند و قادر به ارزیابی انتقال کمک‌های بشری باشند.

خبرگزاری فرانس پرس از قول آقای گریفیتس گزارش داده است که فلیپو گراندی، کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، نیز به کابل سفر خواهد کرد و از آنجا به قندهار خواهد رفت.

ملل متحد هفتهٔ گذشته اعلام کرد که پروازهای حامل کمک‌های بشری به شمول پاکستان به شمال و جنوب افغانستان از سرگرفته شده است.

آقای گریفیتس گفت که در سال روان میلادی ۶۰۰ هزار تن از شهروندان افغانستان به دلیل ناآرامی‌ها از خانه‌های شان بی‌جا شده اند.

به گفتهٔ مقام‌های ملل متحد، ۱۸ میلیون جمعیت افغانستان که تقریبا نیم نفوس آن کشور می‌شود، به کمک‌های بشری نیاز دارند.

​در همین حال، انتونی گوتیریش، منشی عمومی ملل متحد، خواهان نشست وزیران کشورهای کمک کننده در ژینو شده است تا کمکهای بشری برای افغانستان افزایش یابد. این نشست قرار است دو شنبه آینده برگزار شود.

مقام‌های ملل متحد خواهان ۶۰۶ میلیون دالر شده اند تا کمک‌های بشری را تا آخر سال روان میلادی برای شهروندان نیازمند افغانستان فراهم کنند.

XS
SM
MD
LG