لینک های دسترسی

Breaking News

گرسنگی زندگی بیش از دو میلیون کودک‌ یمنی را تهدید می‌کند  


ملل متحد می‌گوید که انتظار می‌رود در جریان سال جاری میلادی، بیش از دو میلیون کودک زیر سن پنج سال در یمن، به سو تغذی حاد مصاب شوند.

چهار ادارهٔ ملل متحد از طرفین درگیر خواستند تا این جنگ را خاتمه بخشند که یمن را در پرتگاه قحطی قرار داده است.

گزارش ملل متحد هشدار داده است که در حدود یکی از هر شش کودک - ۴۰۰ هزار از ۲.۳ میلیون کودک - به دلیل سو تغذی حاد با تهدید مرگ مواجه است.

در این گزارش همچنان گفته شده است که کشورهای کمک کننده نتوانسته اند به تعهدات شان عمل کنند و به همین دلیل برنامه های بشردوستانه با کمبود بودجه مواجه اند.

برعلاوه، در جریان سال جاری، ۱.۲ میلیون زن حامله یا شیرده نیز با سو تغذی حاد مواجه خواهند بود.

دیوید بیسلی، رییس اجراییه برنامه جهانی غذا گفت که سو تغذی در کودکان این پیام را می‌رساند که خانواده‌های آنان نیز برای زنده ماندن مجادله دارند.

برنامهٔ جهانی غذا، سازمان غذا و زراعت، صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال و سازمان جهانی صحت گفته اند که تنش‌ها در یمن مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه را نیز به میان آورده است.

آقای بیسلی گفت که برنامه‌های بشری در یمن فقط ۱.۹ میلیارد دالر به دست آورده است در حالی که به ۳.۴ میلیارد دالر نیاز دارد.

بر اساس معلومات ملل متحد، در حدود ۱۲ میلیون کودک در یمن به نحوی به کمک نیاز دارند؛ این کمک‌ها شامل مواد غذایی، خدمات صحی، آب آشامیدنی، خدمات آموزشی و پول نقد است.

ملل متحد گفته است که برای رسیدگی به گرسنگی راه حلی وجود دارد و آن ختم جنگ و فراهم آوری مواد غذایی است.

یمن از شش سال به اینسو با خونریزی، ویرانگری و فاجعهٔ انسانی مواجه است.

شورشیان حوثی که از حمایت ایران برخوردار اند در سال ۲۰۱۴ صنعا، پایتخت یمن را تصرف کردند.

چند ماه پس از آن، ایتلاف به رهبری عربستان سعودی عملیات نظامی را علیه این گروه راه اندازی کرد تا حکومت به حمایت ملل متحد را دوباره در آن کشور به قدرت برساند، اما با وجود حملات هوایی و محاصرهٔ زمینی، جنگ در این کشور به بن‌بست رسیده است.

XS
SM
MD
LG