لینک های دسترسی

Breaking News

قرنطین کروناویروس سبب افزایش خشونت علیه زنان شده است - گوتیرش


انتونیو گوتیرش، منشی عمومی ملل متحد گفته است که قرنطین خانگی و انسداد شهرها به خاطر جلوگیری از کروناویروس، سبب "افزایش هولناک" خشونت‌های خانوادگی علیه زنان شده است.

آقای گوتیرش شام یکشنبه پنجم اپریل (۱۸ حمل) در یک پیام ویدیویی خواسته است که توقف خشونت‌های خانوادگی باید بخشی از برنامۀ رسیدگی کشورها به همه‌گیری کووید۱۹ باشد.

او با تمنای صلح در هر خانه در سرتاسر جهان گفت: "شمار زیاد زنان و دختران در خانه‌های‌شان، جایی‌که باید امن‌ترین مکان برای آنان باشد، با تهدید فزاینده روبرو شده اند".

ملل متحد گزارش داده است که شکایت از خشونت خانوادگی در جریان همه‌گیری کروناویروس در لبنان و مالیزیا دو برابر و در چین که منشای این ویروس در جهان است، سه برابر شده است.

میزان خشونت خانوادگی در فرانسه و افریقای جنوبی افزایش یافته است. در افریقای جنوبی، به گفتۀ مقام‌ها، تنها در هفتۀ نخست انسداد سراسری ۹۰ هزار گزارش خشونت علیه زنان ثبت شده است.

مالیزیا در آغاز همه‌گیری کروناویروس یک کمپاین جنجالی را راه انداخت و به زنان سفارش کرد که از نق زدن بر شوهران شان پرهیز کرده و آنان را هنگام تقاضای کمک در امور منزل طعنه ندهند، اما به زودی حکومت مجبور شد که این کمپاین را متوقف کند.

در آسترالیا، جاییکه حکومت در طرح رسیدگی به کروناویروس، حدود ۹۱ میلیون دالر را برای رسیدگی به مشکل خشونت خانوادگی در نظر گرفته است، بر اساس گزارش گوگل، جستجوی آنلاین برای کمک به خشونت خانوادگی ۷۵ درصد افزایش یافته است.

همزمان با این، فعالان در ترکیه گفته اند که موارد قتل زنان توسط همسران شان از ۱۱ مارچ به اینسو که فرمان نشستن مردم در خانه صادر شده است، به شدت افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG