لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در امریکا؛ هشدار در مورد رقم تکان دهنده تلفات


با افزایش واقعات ناشی از کروناویروس در ایالات متحده، مقامات امریکایی بار دیگر در مورد هفته های دشوار آینده هشدار داده اند.

جریم آدمز، رئیس اداره خدمات صحی ایالات متحده گفته است که بدلیل افزایش تلفات، روزهای پیشرو به مانند "واقعه پیرل هاربر و یا ۱۱ سپتمبر سال ۲۰۰۱ خواهد بود".

تلفات ناشی از کروناویروس در ایالات متحده، به حدود ۹۷۰۰ واقعه رسیده و تعداد مبتلایان نزدیک به سیصدو سی و چهار هزار نفر گزارش داده شده است.

رئیس جمهور دونالد ترمپ که به روز یکشنبه (پنجم اپریل) در قصرسفید صحبت میکرد، گفت که با بلند رفتن تعداد تلفات، امریکائیان شاهد رقم خواهند بود که نظیر آن را ندیده باشند.

ولی آقای ترمپ افزود که "یک و نیم یا دوهفته اینده، به باور من بسیار دشوار خواهد بود " ولی با ابراز خوشبینی افزود که "یک روزنه از امید دیده میشود".

قبل از این مقامات صحی گفته بودند که باوجود رعایت کردن اقدامات پیشگیرانه بخاطر جلوگیری از شیوع کروناویروس، از یکصدهزار نفر تا دوصدوچهل هزار نفر در ایالات متحده قربانی این ویروس خواهند شد.

برای رسیدگی به این وضعیت، اردوی ایالات متحده هزاران پرسونل طبی را به نقاط اسیب دیده کشور به شمول نیویارک اعزام میکند.

در حال حاضر، یک کشتی نظامی مجهز با شفاخانه در سواحل نیویارک و دیگر ان در سواحل شهر لاس انجلس لنگر انداخته است.

این شفاخانه های سیار به مریضان غیر از مبتلایان کروناویرس رسیدگی میکنند. زیرا به گفته مقامات شیوع کروناویروس در این کشتی ها، میتواند فعالیت انها را فلج بسازد.

ولی،مارک اسپر، وزیردفاع ایالات متحده گفته است که مطابق ضرورت، بیماران کروناویروس نیز در این کشتی ها پذیرفته خواهد شد.

XS
SM
MD
LG