لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: خواست مسدود ساختن شبکه الجزیره "غیر قابل قبول" است


زید رعد الحسین، کمیشنر عالی ملل متحد برای حقوق بشر، می گوید که خواست عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی از قطر برای مسدود کردن شبکه خبری الجزیره، یک "حمله غیر قابل قبول" علیه حق آزادی بیان و عقیده می باشد.

سخنگوی آقای الحسین روز جمعه گفت که کمیشنر عالی ملل متحد برای حقوق بشر در مورد خواست کشور های عرب مبنی بر مسدود کردن شبکه الجزیره، "نگرانی شدید" دارد.

سخنگوی کمیشنر عالی ملل متحد برای حقوق بشر همچنین گفت صرف نظر از اینکه کسی محتویات و برنامه های بخش عربی و انگلیسی شبکه الجزیره را می پسندند یا خیر، این شبکه خبری میلیون ها بیننده داشته و یک رسانه دارای مشروعیت است.

مسدود ساختن شبکه خبری الجزیره، یکی از ۱۳ خواست عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات متحده عربی می باشد که در بدل اعاده روابط با قطر مطرح شده است.

صحبت تیلیفونی ترمپ و اردوغان روی بحران قطر

در همین حال، دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه با رجب طیب اردوغان، همتای ترکی خود در مورد اختلافات اخیر بین قطر و دیگر کشور عرب صحبت تیلیفونی کرد.

قصر سفید با نشر اعلامیه ای گفت که ترمپ و اردوغان ضمن بحث روی چگونگی حل بحران قطر، بر همکاری همه کشور ها به منظور توقف حمایت مالی از دهشت افگنان و مبارزه علیه ایدیالوژی افراط گرایی که قطر به آن متهم شده است، تاکید کرده است.

عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی پس از آنکه قطر را به حمایت از دهشت افگنی و داشتن روابط نزدیک با ایران متهم کردند، روابط دیپلوماتیک و ترانسپورتی خود را با آن کشور قطع نمودند.

قطر اتهامات این چهار کشور مقتدر عرب را رد می کند. در این بحران، ترکیه از قطر اعلام حمایت کرده است.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده نیز گفته است که قطر از دهشت افگنی حمایت مالی می کند.

قطر میزبان چندین گروه تندرو اسلامی به شمول دفتر سیاسی گروه طالبان افغان می باشد.

XS
SM
MD
LG