لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان ملل در صدد بدست آوردن اطلاعات در بارهٔ شاهزادهٔ اردن


دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌گوید سعی دارد در مورد وضعیت حمزه بن حسین، شاهزادهٔ اردن و شیخه لطیفه آل مکتوم، دختر امیر دوبی وضاحت بدست بیاورد.

سرنوشت این دو عضو خانوادهٔ شاهی از مدتی به این‌سو در لایه‌ای از ابهام قرار دارد.

پادشاه اردن، شاهزاده حمزه را به تاریخ سوم ماه اپریل به اتهام همکاری با خارجی‌ها برای بی‌ثبات ساختن اردن، در حصر خانگی قرار داد.

حداقل شانزده مقام ارشد و سران قومی نیز در همان روز، به ظن همکاری با شاهزاده حمزه بازداشت شدند. این اتهامات از سوی شاهزاده حمزه تکذیب شده است.

مارتا هورتادو، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌گوید که با وجود تحقیقات در این باره، هنوز مشخص نیست که شاهزاده حمزه در حصر خانگی بسر می‌برد یا نه.

خانم هورتادو گفت: "به نظر می‌رسد که هیچ اتهامی به شکل رسمی وارد نشده و ما از نبود شفافیت در رابطه به این بازداشت‌ها نگرانیم. هر گونه تحقیقات، به شمول تحقیقات راجع به اتهامات مرتبط به امنیت ملی، باید در تطابق با قوانین بین‌المللی حقوق بشری صورت گیرد. "

اما خانم هورتادو در مورد شیخه لطیفه می‌گوید که هیچ اسنادی در دست ندارند که نشان بدهد او هنوز زنده است.

خانم لطیفه، آخرین بار در سال ۲۰۱۸ دیده شد، زمانی که ظاهرا می‌خواست از امارات متحده فرار کند، اما متوقف شده و باز گردانده شد.

در ویدیویی که در ماه فبروری دست به دست شد، خانم لطیفه ادعا می‌کند که از سوی پدرش، امیر دوبی، گروگان گرفته شده است.

سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌گوید که در هماهنگی با دفتر سیاسی امارات متحده عربی در جینیوا، سعی دارند تازه‌ترین اطلاعات را در مورد خانم لطیفه بدست بیاورند.

XS
SM
MD
LG