لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی یوناما به خاطر کشته شدن فعالان در بلخ و ننگرهار


فروزان صافی که با سه زن دیگر در بلخ کشته شد
فروزان صافی که با سه زن دیگر در بلخ کشته شد

هیات معاونت ملل متحد برای افغانستان یا یوناما در مورد کشته شدن فعالان حقوق بشر در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

یوناما در پیامی در تویتر نگاشته است که از کشته شدن فروزان صافی در شهر مزار شریف و هجرت‌الله خوگیانی در جلال آباد، عمیقاً نگران است.

یوناما این دو افغان را مدافعان حقوق بشر خوانده و خواستار تحقیقات فوری، مستقل و بی‌طرفانه در مورد قتل این دو تن شده است.

یوناما گفته است که اعضای جامعه مدنی نباید هدف حملات قرار گیرند و عاملان همچو حملات نباید از معافیت از مجازات برخوردار باشند.

حکومت طالبان از بازداشت دو نفر در پیوند به قتل چهار زن فعال مدنی در مزارشریف خبر داده و گفته است که تحقیقات از افراد بازداشت شده آغاز شده است و بازداشت شدگان به ارتکاب این جرم اعتراف کرده اند.

اجساد این زنان به شمول فروزان صافی که یک فعال مدنی و استاد دانشگاه بود، پنجشنبه گذشته در یک خانه در حوزه پنجم امنیتی شهر مزار شریف پیدا شد. بر اساس گزارش‌ها، نشانه‌های گلوله بر اجساد این زنان دیده می‌شد.

بر اساس معلوماتی که در شبکه‌های اجتماعی نشر شده است، این زنان دوست همدیگر بودند و در یک تماس تلیفونی به بهانۀ این که به خارج فرستاده می‌شوند به محل مورد نظر مظنونین خواسته شده بودند.

پیش از این خبرگزاری فرانس پرس از قول برخی منابع که از آن نام نبرده، گزارش داده بود که خانم صافی در حدود سه هفته پیش تماس تلیفونی دریافت کرده بود که گویا وی به عنوان بخشی از عملیات تخلیه، به بیرون از افغانستان انتقال داده می‌شود.

XS
SM
MD
LG