لینک های دسترسی

Breaking News

استقبال ملل متحد از ثبت نام مهاجرین افغان در پاکستان


آرشیف: بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون مهاجر افغان بدون اسناد در پاکستان به سر می برند
آرشیف: بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون مهاجر افغان بدون اسناد در پاکستان به سر می برند

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان یا UNHCR از راه اندازی ثبت نام مهاجرین بدون اسناد افغان در پاکستان، استقبال کرد.

حکومت پاکستان روز پنجشنبه، برنامۀ آزمایشی ثبت نام آنعده افغان های مهاجر را آغاز کرد که بدون اسناد در آن کشور به سر می برند. دور آزمایشی این برنامه در اسلام آباد پایتخت پاکستان، و پشاور، آغاز گردید.

در حال حاضر، بیش از یک و نیم میلیون مهاجر افغان در پاکستان ثبت شده اند و کارت اقامت موقت آن کشور را دارند. اما بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون مهاجر افغان، بدون اسناد در پاکستان به سر می برد.

بر اساس این برنامه، افغان هایی که در پاکستان ثبت نام می شوند، برای شان کارت هویت افغانستان نیز داده می شود. این اقدام موجب خواهد شد تا مهاجرین افغان در پاکستان از دستگیری توسط پولیس و یا اخراج اجباری از آن کشور، در امان بمانند. کارت هویت افغانستان به مهاجرین افغان اجازه خواهد داد تا عجالتاً در پاکستان باقی بمانند.

بر اساس گزارش ها، مهاجرین افغان که بدون اسناد مهاجرت در پاکستان به سر می بردند، با آزار و اذیت پولیس آن کشور مواجه بوده اند.

ثبت نام مهاجرین بدون اسناد افغان در پاکستان پس از سه سال مشوره میان حکومت افغانستان، پاکستان و کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان راه اندازی شده است.

برنامۀ ثبت نام مهاجرین بدون اسناد افغان در پاکستان، از سوی حکومات افغانستان و پاکستان، کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان بین المللی مهاجرت یا IOM نظارت می شود.

شماری زیادی از این مهاجران افغان از چندین دهه به این سو به آن کشور مهاجرت کرده اند.

جنگ، خشونت و فقر اقتصادی از عوامل عمدۀ است که میلیون شهروند افغان هنوز هم در کشور همسایه ایران و پاکستان در غربت به سر می‌برند.

XS
SM
MD
LG