لینک های دسترسی

Breaking News

یونسف: کودکان پناهجو در آلمان به آموزش دسترسی ندارند


آرشیف: یونسف می گوید یک-سوم کودکان پناهجو در آلمان به خدمات تعلیمی و مواظبت های مناسب صحی دسترسی ندارند
آرشیف: یونسف می گوید یک-سوم کودکان پناهجو در آلمان به خدمات تعلیمی و مواظبت های مناسب صحی دسترسی ندارند

سازمان ملل متحد روز سه شنبه گفت که بسیاری از کودکان پناهجو در آلمان در اماکن نا امن به سر می برند و شماری اندکی آنان به خدمات تعلیمی و مواظبت های مناسب صحی دسترسی دارند.

صندوق پولی سازمان ملل متحد برای کودکان یا یونیسف همچنین گفته است که پناهجویان کودک و نوجوان نا گزیر اند مدت های طولانی را در پناهگاه های مزدحم سپری کنند.

بر اساس یافته های صندوق پولی سازمان ملل متحد برای کودکان که روز سه شنبه نشر شد، ۳۵۰ هزار کودکی که از سال ۲۰۱۵ میلادی به این سو در آلمان در صدد پناهجویی اند، در اغلب موارد آنان ماه و حتی سال ها را در پناهگاه های مهاجرین به سر می برند و در برخی اوقات، آنان در معرض خشونت و سو استفاده قرار می گیرند.

در گزارش یونیسف همچنین آمده است که فقط یک-سوم کودکان پناهجو به خدمات تعلیمی دسترسی دارند. علاوه بر آن، یونسیف گزارش می دهد که بر خلاف کودکان آلمانی، کودکان پناهجو که از بیماری های مزمن و روانی رنج می برند، به خدمات صحی مناسب دسترسی ندارند.

صندوق پولی سازمان ملل متحد برای کودکان، با ۴۴۷ تن از کارگران پناهگاه های پناهجویان مصاحبه انجام داده و از ذکر نام آنان در گزارش خود داری کرده است. این تحقیقات در ماه می سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شد و تا سپتامبر ۲۰۱۶ ادامه داشت.

در سال های اخیر، بیش از یک میلیون پناهجو به کشور های اروپایی سرازیر شدند. اکثر این پناهجویان، شهروندان سوری، افغان و عراقی اند که به دلیل جنگ و ناامنی مجبور به ترک کشور های شان شده اند.

از سوی دیگر، در اوایل ماه مارچ ۲۰۱۳، کابینۀ آلمان طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن اخراج پناهندگانی که درخواست هایشان در آن کشور رد شده است، آسان شود. بر اساس لایحۀ تصویب شده، روند اخراج پناهندگان سرعت داده شده و شمار بیشتر مهاجرین مجبور به ترک آلمان خواهند شد.

سرازیر شدن پناهجویان در کشور های اروپایی به خصوص در آلمان، موجب بحران پناهجویی در آن کشور شده است و این کشور روند خروج اجبار پناهجویان را از آن کشور آغاز کرده است. از ماه دسامبر ۲۰۱۶ تا حال، حکومت آلمان سه بار پناهجویان افغان را که در خواست پناهندگی شان رد شده است، از کشور اخراج کرده است.

اما شماری از حکومات دیگر که با پدیدۀ مهاجرت در تعامل اند، اقدام آلمان را مورد انتقاد قرار داده و گفته اند که افغانستان یک کشور مصؤون نبوده و افغان های مهاجر باید به آن کشور باز گردانیده نشوند.

XS
SM
MD
LG