لینک های دسترسی

Breaking News

امارات: حکومت ترمپ به فروش طیارات جنگی اف۳۵ توافق کرده بود


امارات متحده عربی می‌گوید که این کشور در آخرین روز کامل کاری حکومت دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، توافقنامهٔ خرید ۵۰ جت جنگی اف۳۵، ۱۸ درون جنگی و سایر تجهیزات دفاعی را با ایالات متحده امضا کرده است؛ تجهیزات که ارزش آن به ۲۳ میلیارد دالر می‌رسد.

سفارت امارات متحدهٔ عرب در واشنگتن در بیانیه‌ای گفته است که این توافقنامه روز سه شنبه ۱۹ جنوری نهایی شد و شرایط خرید، نرخ، مشخصات تخنیکی و جدول زمانی تحویلی در آن تایید شده است.

ادارهٔ رییس جمهور ترمپ گفته بود که این معامله از تهدیدات ایران جلوگیری کرده و اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی امریکا را حمایت می‌کند.

اما ادارهٔ جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده گفته است که این توافقنامه را دوباره بررسی خواهد کرد.

امارات متحده عرب، از متحدین نزدیک امریكا بوده و از دیر زمانی علاقمند خریداری طیاره‌های جت اف۳۵ و بم افگن های بدون سرنشین ساخت امریکا است.

این کشور در ماه اگست هنگام توافق روی عادی سازی روابط با اسراییل، بر این معامله نیز با ایالات متحده توافق کرد.

آقای ترمپ در آن زمان گفته بود که برای تقویت بیشتر پیشرفت‌های جدید بین اسراییل و امارات متحده عرب پس از توافق روی عادی سازی روابط دوکشور، معاملۀ فروش این جنگنده‌ها به امارات را بررسی کرد.

سفارت امارات در واشنگتن می‌گوید که این قرارداد شامل خریداری ۵۰ فروند طیاره اف۳۵ به ارزش ۱۰.۴ میلیارد دالر، ۱۸ فروند درون MQ-9Bبه ارزش ۲.۹۷ میلیارد دالر و سایر تجهیزات و مهمات به ارزش ۱۰ میلیارد دالر می‌باشد.

باوجودیکه در بیانیه سفارت تاریخ نهایی تحویل‌دهی طیاره ها ذکر نشده، اما منابع آگاه از موضوع به خبر گزاری رویترز گفته اند که قرار است این قرارداد در سال ۲۰۲۷ عملی شود.

در بیانیه سفارت امارات همچنان آمده است كه این کشور به کاهش تنش در منطقه متعهد بوده و این بسته دفاعی قابلیت همکاری نظامی ایالات متحده - امارات متحده عربی را افزایش می‌دهد.

امارات روز پنجشنبه گفت که مشتاقانه منتظر کار با دولت رییس جمهور بایدن می‌باشد.

XS
SM
MD
LG