لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا با زلزله‌زدگان افغانستان ۵۵ میلیون دالر کمک می‌کند 


وزیر خارجهٔ امریکا امروز ۲۸ جون (هفتم سرطان) گفت که ایالات متحده با زلزله‌زدگان در افغانستان در حدود ۵۵ میلیون دالر کمک می‌کند.

انتونی بلینکن در یک اعلامیهٔ که از سوی وزارت خارجهٔ امریکا نشر شد گفته است که این کمک‌های اضافی از طریق ادارهٔ ایالات متحده برای انکشاف بین المللی (USAID) با افرادی صورت خواهد گرفت که در زلزلهٔ هفتهٔ گذشته بیشترین آسیب را دیده اند.

جو بایدن، رییس جمهور امریکا هفتهٔ گذشته به ادارهٔ ایالات متحده برای انکشاف بین المللی و سایر شرکای حکومت فدرال هدایت داد تا گزینه‌های پاسخگویی ایالات متحده برای کمک‌ با آسیب دیدگان این آفت طبیعی در افغانستان را ارزیابی کنند.

بر اساس تازه ترین معلومات سازمان جهانی صحت، در زلزلهٔ هفتهٔ گذشته در ولایات خوست و پکتیکا ۱۰۳۶ نفر جان باخته و ۲۹۴۹ نفر زخمی شدند. این آفت طبیعی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ خانواده را بی سرپناه کرده است.

با این کمک‌ها، رقم مجموعی کمک‌های بشری ایالات متحده برای افغانستان در جریان یک سال گذشته به ۷۷۴ میلیون دالر رسید.

از این پول برای خانواده‌های متاثر شده اقلام مانند ظروف آشپزی، ترموز‌های آب برای جمع‌آوری و نگهداری آب، کمپل، چراغ‌‌های آفتابی، لباس و سایر اشیا خریداری و توزیع خواهد شد.

همچنان در بخش تهیهٔ آب، بهداشت و مراقبت‌های صحی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های ناشی از آب‌ آلوده نیز کمک صورت خواهد گرفت.

بر اساس بیانیهٔ وزارت خارجهٔ ایالات متحده از این پول‌ برای حمایت از نیازمندی‌ها در سراسر افغانستان نیز استفاده خواهد شد.

آقای بلینکن گفته است که ایالات متحده با مردم افغانستان تعهد پایدار دارد و "ما از کمک‌های شرکای بین المللی خویش در این وقت نیاز استقبال کرده و آنان را به فراهم‌آوری کمک‌ها ترغیب می‌کنیم."

این در حالی است که حکومت طالبان از سازمان‌های خیریه و کشورهای جهان خواسته است تا با زلزله‌زدگان کمک‌کنند.

تا اکنون برخی از کشور‌‌ها به شمول هند، ایران و پاکستان به زلزله‌زدگان در افغانستان کمک فراهم کرده و افغان‌های مقیم در کشورهای خارجی نیز به گونهٔ خصوصی برای قربانیان این رویداد کمک‌های نقدی جمع‌آوری کرده اند.

XS
SM
MD
LG