لینک های دسترسی

Breaking News

دروس حضوری پوهنتون‌ها در ۱۱ ولایت افغانستان فردا آغاز می‌شود


وزارت تحصیلات عالی افغانستان می‌گوید که قرار است فردا دروس حضوری تاسیسات تحصیلی در ۱۱ ولایت این کشور آغاز شود.

حامد عبیدی، سخنگوی این وزارت روز جمعه ششم اگست (۱۵ اسد) به صدای امریکا گفت که این پوهنتون‌ها در ولایات کابل، کندز، نمیروز، دایکندی، بلخ، بادغیس، قندهار، نورستان، سمنگان، پنجشیر و جوزجان به روی دانشجویان باز خواهد شد.

آقای عبیدی همچنین گفت در متباقی ولایات نیز اگر سطح مبتلایان کروناویروس کاهش یابد، اجازه آغاز دروس حضوری داده خواهد شد.

او افزود: "پس از این که ما گزارش نهایی را از وزارت صحت عامۀ افغانستان دریافت کنیم، در صورتیکه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این ۲۳ ولایت پاین‌تر از ۳۵ درصد باشد، درهای نهادهای تحصیلات عالی افغانستان در این ولایات به شکل تدریجی باز خواهد شد."

بر اساس معلومات وزارت تحصیلات عالی افغانستان، همزمان با آغاز دروس نهادهای تحصیلی این کشور، لیلیه‌ها نیز به روی دانشجویان در کابل و ۱۰ ولایت دیگر باز می‌شود.

سخنگوی این وزارت از دانشجویان خواست که باید تدابیر جدی را به هدف جلوگیری از گسترش کروناویروس روی دست گرفته و توصیه‌های وزارت صحت افغانستان را رعایت کنند.

این در حالی است که حکومت افغانستان به هدف آغاز دروس حضوری پوهنتون‌ها، کمپاین تطبیق واکسین کروناویروس را به تاریخ ۲۸ جولای (ششم اسد) در نهادهای تحصیلی این کشور آغاز کرد.

عباس بصیر، وزیر تحصیلات عالی این کشور در آغاز این کمپاین گفت که این روند برای ایجاد "معافیت کتلوی" در تمامی نهادهای تحصیلی دولتی و خصوصی راه‌اندازی شده و تا ۱۶ ماه اسد ادامه می‌یابد.

آقای بصیر به محصلانی که از گرفتن واکسین کووید۱۹ خودداری کنند، هشدار داده بود که اجازه داخل شدن به پوهنتون و لیلیه را نخواهند داشت.

XS
SM
MD
LG